Thursday, April 1, 2010

PRK Hulu Selangor: Sudahkah PR mengambil pengajaran?

Oleh PEMUDA MUADZAM

Pilihanraya kecil Hulu Selangor hanya sepelaung sahaja lagi. Dalam kekecohan BN mencari calon apakah Pakatan Rakyat telah mengambil pengajaran daripada peristiwa lompat parti dan masalah disiplin baru-baru ini?



Jika memilih nama besar dan pengaruh tanpa menilai latar belakang calon dengan lebih teliti hanya akan mengundang padah kepada PR sendiri.



Dasar dan halatuju perjuangan rakyat mestilah difahami dan calon mestilah mempunyai peribadi yang boleh dipercayai tanpa ada niat seleweng di belakang hari.



Kami barisan pemuda menaruh kepercayaan penuh kepada pucuk pimpinan parti dan sekretariat PR dalam mendepani pilihanraya kecil ini.

NOTA EDITOR: Kita berpendapat PRK ini merupakan hypotesis dan testimonial terbaik kepada Pakatan setelah berkuasa selama dua tahun di Selangor. Tidak ada apa yang ditakutkan kerana kita sedar, rakyat yang mengundi Pakatan tempoh hari ialah yang mahu melihat perubahan dan keluar daripada keporak-perandaan pemerintahan negeri di bawah Umno dan BN. Justeru kita yakin dengan kebijaksanaan mereka setelah melihat model pemerintahan dan keselesaan meskipun dalam masa sesingkat dua tahun.

No comments:

Post a Comment