Monday, April 19, 2010

Ibu tunggal perlu bantuan sara anak

KUALA LIPIS: Puan Ainon binti Yusof, 40, dari Kampung Petola, Padang Tengku kini terpaksa menyara anaknya seramai lima orang yang kesemuanya masih bersekolah. Beliau yang tidak mempunyai pekerjaan tetap kini menumpang berteduh di rumah ibunya setelah berpisah dengan suaminya beberapa bulan lalu.

Lebih memeritkan lagi, beliau kini perlu memberikan tumpuan kepada salah seorang lelakinya, Wan Ahmad Amiruladha bin Wan Mahzir, 11 tahun yang cacat setelah ditimpa kemalangan jalan raya ketika pulang daripada sekolah pada awal tahun ini. Dalam kejadian tersebut Wan Ahmad Amiruladha mengalami kecederaan parah apabila sebelah kakinya digilis tayar treler yang menghimpit motosikal yang tungganginya. Kakinya kirinya terpaksa dipotong di atas paras lutut dan masih dalam proses rawatan pemulihan.
Timbalan Yang Di-Pertua PAS Kawasan Lipis, Sdra Roslan Zainal al-Ahmadi yang menziarahi keluarga tersebut baru-baru ini menyeru orang ramai menghulurkan sumbangan wang dan makanan bagi meringankan bebanan mereka. Sumbangan wang tunai boleh disalurkan kepada akaun bank Puan Ainon (Agro Bank: 2005181000019164) atau melalui akaun PAS Kawasan Lipis (Maybank: 556114200647). SMSkan makluman kemasukan wang ke 013-922 5143 untuk tujuan pengurusan.
Sumbangan dalam bentuk makanan dan lain-lain boleh disalurkan melalui PAS Kawasan Lipis di alamat: No.31-1, Lorong BBKL 2/2/1, Bandar Baru Kuala Lipis,27200 Kuala Lipis. Tel. / Faks: 09-312 4077. PAS Kawasan Lipis juga amat mengalu-alukan sumbangan kebajikan am untuk disalurkan kepada rakyat yang kurang berkemampuan di seluruh kawasan Parlimen Lipis.

Gambar:
Roslan melihat bekas jahitan di kepala adik Wan Ahmad




No comments:

Post a Comment