Wednesday, July 20, 2011

Badrul dakwa dibelasah 20 orang polis


Badrul Hisham Abdul Halim, 26, dari Felda Jengka 19, mendakwa dikasari tidak kurang 20 orang anggota polis semasa perhimpunan Bersih 2.0 di ibu negara 9 Julai lalu.

Katanya semasa perjalanan pulang menyertai perhimpunan Bersih di Pasar Seni bersama kira-kira 5,000 yang lain kira-kira pukul 4.30 petang selepas perhimpunan bersurai, beliau dibelasah ketika melalui tangga menara OCBC Bank. Beliau juga diheret hingga ke Dataran DBKL. video

18 comments:

  1. badrol...hero jengka 19

    ReplyDelete
  2. wow, kebal gila dia ni... 'dibelasah TIDAK KURANG 20 org fru'... maksudnya lebih dari 20 org la yang belasah mamat ni kan? x mati lak... x pun paling kurang kena masuk icu ni... x sampai 2 minggu, sihat je aku tengok... yela, sekarang orang selalu kata, yang baik je mati cepat...

    ReplyDelete
  3. yg kau pertahan kan FRU tu pa sal......bapak kau ker fru tu......

    ReplyDelete
  4. rasanya aku xda pun pertahankan fru tu... baca la betul2 woi... aku kagum ngan kebebalan, eh silap eja lak, kekebalan mamat ni... kuat gila dia ni... bomoh jengka ke dia ni? ke dia kawan dengan makhluk halus? hahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  5. CANANG AJE ... BUH 2 ORG KURANG GARAM... BUH LA 20.. KIRA OK LAAAA... YG BERTUGAS 9HB TU BERAPA.. KIRA MASUK SEMUA LA 2000 BARU JADI CITE KUNG FU SHOLIN. YG BUAT CERITE PUN AGAK2 LAA. ADOINYA PUN INI PUN NK KENA AJAR KA..CEH PUIIIIIE.

    ReplyDelete
  6. wah dh mcm ustaz dah bad ni..caya lah...

    ReplyDelete
  7. erm... sudah2lah tu... sedar diri tu... setakat buat pendedahan tak de bukti sungguh tak berasas lah beb... macam ni kata jaguh... lupekanlah.. wat malu diri sendiri n negeri je... lain kali buat reformasi kat kampung sendiri jangan kampung orang ye bro... wat malu orang kampung je. tak membanggakan langsung!!!!!!

    kalau ada bukti kukuh aku banggalah... tapi setakat statement cenggini nak dianggakan sungguh memalukan. umor dah 26 tahun tapi perangai macam budak2...ini boleh dikategorikan publisiti murahan....

    sekiranya kita duk hebahkan macam2 cita buruk hal orang nak2 lagi cinta tak benar... YAALLAH takutnya azamNYA....

    Munasabahkan diri lagi baik lah bro....

    Renung2kanlah.....

    ReplyDelete
  8. ye... sy sokong... malu gila buat statement cenggini... apelah orang jengka ni.. malukan aku je...aku pun jengka jugak...

    ni orang yang cenggini mesti dah desprado... takde kerja..penganggur terhormat....

    Orang bagi duit buat statement... apelah nak dibanggakan...

    malu ade lah... sian2

    ReplyDelete
  9. Gilo.... boleh caye ke???? stupid statement....

    ReplyDelete
  10. hahaha... aku setuju benor ngan kata2 org kat atas ni... bombastik sgt kot crita dia ni... nak tegelak besar aku dengar crita2 dia yang ala2 palsu ni... tp aku xnak la kata lebih2... hahahahahaa... tolong gelak je...

    ReplyDelete
  11. aku raselah... sok2 dia nak cover statement bodoh dia ni.. mesti dia amik2 ar gambor dia xcident ke ape... pastu tuduh polis mengasari dia...

    adui ai... sungguh tak berasaslah... cenggini ke orang kata macam ustaz... biar benar..

    Berape lah bayaran ko dapat buat statement cenggini ni?? RM100, RM1000... memang tak boleh blah...

    Sudahlah.... takde modal.. aku penyokong PAS pun malu gila.. haruskan aku terus jadi pengikut ni??

    aku pun g perhimpunan BERSIH bang.. tapi tak jadi mecam ni... Polis bertindak, bila kita semua tak dengar arahan BEB, aku pun kena tahan jugak macam ko beb, tapi rasenya tak pulak diperlakukan mcam ko...

    semua aku rase ok sepanjang perjalanan aku kena tahan... kemudahan semua diasediakan... aku pelik kenapa statement ko begini???? aku jadi tak percaya.. jangan lah guna taktik kotor.. dose lah....

    kita ikut BERSIH pasal nak bersihkan ape yang kita sangka kotor tapi tak sangka, disebalik BERSIH ini adenya...

    Munasabh diri lah BADRUL... jangan macam ni...

    polis layan ko cengitu mungkin kesilapan ko yang maki hamun mungkin, tolak menolak mungkin, tak denara arahan mungkin, semua pun mungkin...

    munasabah diri lebih baik... sebelum berjuta2 dosa ko kumpul, baik ko mohon maaflah...

    maaflah... aku cuma cerita ape yang betul...

    ReplyDelete
  12. saya kenal sangat dgn dia ni.. sejak dia balik jengka buat kerja2 ladang, dia dah rajin sembahyang.. dah bnyk berubah ke arah yg lebih berbanding masa dia merantau kat kl dulu. walaupun dia takde kerja tetap, dia ada masa untuk muhasabah diri, menimba ilmu akhirat.. sekurang2 nya sekarang dia ada kehidupan yg lebih bermakna bukan hanya mencari duniawai. sesungguhnya saya amat berbangga dgn perubahan yg dia buat skrg. semoga Allah sentiasa memberi kesihatan yg baik kpd dia dan semoga dia sentiasa dpt memberi pengaruh baik kpd semua golongan belia termasuk rakan2 dan ahli keluarga sendiri.. amin~

    ReplyDelete
  13. tetapi perlukah jadi bergini????? kalau dah berubah alhamdulillah... jangan pula kita lupa, dengan membenci dan menghasut orang lain pun adalah satu yang bukan dituntut dalam islam...

    kita perlu dalami betul2 mengenai keindahan islam.. bukan mengpolitikkan agama islam... itu adalah salah..................

    tidak cukup juga dengan amalan ke suaru setiap hari sudah diistihar seperti ustaz... kita jangan silap...

    ReplyDelete
  14. kadang2 ada perkara yg kita tak sedar, sbg contoh saudara kat atas kata dia dipukul polis, mungkin ada yg bernasib baik tak dipukul pada hari tu, alhamdulillah.. mungkin ini sahaja saluran untuk dia membuktikan bahawa semua kenyataan tv dan akhbar tidak boleh dipercayai. apa niat dia buat pengakuan ni, hanya Allah yg tahu.

    saya bukanlah org yg arif ttg agama, tp setahu saya islam merangkumi semua aspek kehidupan termasuklah politik sejak zaman rasulullah s.a.w lg. cuma amat sedikit umat baginda di akhir zaman ni yg berani berjuang utk mempertahankan agama. sehinggakan ulama' sendiri tak boleh menyuarakan pendapat kerana takut disenarai hitam, digam pihak berkuasa. wallahu'alam

    ReplyDelete
  15. korang sendiri xpernah kena.. memang la boleh gelak, kutuk, kata orang tu tipu. tapi cuba kalau korang sendiri yang kena macam tu. kepada certain 'anonymous' yang cakap statement dia ni fitnah, korang sendiri pun sama je fitnah die menipu. camane kalau betul? hanya Allah yang tau apa yang jadi sebenarnye. x payah nak pandai2 buat spekulasi. satu lagi, kerja ladang tu menganggur ke? bukan ke carik rezeki halal jugak namanye. tolong la jangan main tulis je, fikir la dulu anonymous2 sekalian...

    ReplyDelete
  16. "Berape lah bayaran ko dapat buat statement cenggini ni?? RM100, RM1000... memang tak boleh blah..."

    fitnah besar. bertaubat la ye. good luck!

    ReplyDelete
  17. Aku pun xcaye gak die boleh selamat lpas kena pukul dgn polis,tp semua tu bukannye mustahil. Kepada yg memangkah Bad, berdosalah korang,haha, xtau!

    ReplyDelete
  18. takkan korang tak tau ajal maut tu di tangan tuhan??

    ReplyDelete