Thursday, July 28, 2011

Malaysia boleh menang malam ini jika Noradlan Talha turun

Anak saya kata: "Skuad Harimau Malaya Malaysia boleh menang 2-0 dengan Singapura malam ini jika pemain Noradlan Talha turun bergabung dengan Safee Sali di jentera serangan".

Beliau membayangkan jika keduanya bergabung tenaga, samalah juga dengan Ultraman Taro dan Ultraman Mebius diberi peluang besar menumpaskan raksasa kejahatan yang mahu memusnahkan bumi ini.

Tergelak besar saya, kerana saya sendiri tidak pernah terfikir.

Tetapi, itulah. Saya sebenarnya tidak sedar entah bila pulak anak saya ini boleh menjadi peramal bola sepak. Tetapi itulah hakikatnya, hakikat yang menjadi 'kegilaan' global bukan senang untuk disekat masuk ke dalam rumah kita.

Dengan ketidak upayaan, dia juga mahu terus menyertai masyarakat sekelilingnya untuk membicarakan apa yang diminatinya!

Dalam perlawanan pusingan kedua kelayakan Piala Dunia minggu lalu yang menyaksikan Malaysia tewas 5-3, Noradlan tidak bermain kerana dikatakan cedera.

Tetapi siapa tahu di Stadium Bukit Jalil malam ini jika beliau sempat sembuh, dengan percaturan Rajagobal, beliau turun beraksi bersama Safee Sali.

Jika menang 2-0 sahaja, Malaysia dikira sudah layak untuk ke pusingan selanjutnya.

Good luck...


No comments:

Post a Comment