Friday, July 1, 2011

Pelajar sekolah dikerah promosi program Umno?

Seorang guru mendakwa, besok (Sabtu), seluruh sekolah di Malaysia akan bersekolah semata-mata untuk mempromosi program Umno iaitu 1 Murid, 1 Sukan 1 Malaysia. Peringkat Kebangsaan akan diadakan di padang Explanade, Taiping. Program mempegunakan pelajar itu akan dicatat dalam Malayisan Book of Record.

Menurut laman web Kementerian Pelajaran akan menganjurkan Majlis Pelancaran Dasar 1Murid 1Sukan (1M 1S) pada 02 Julai 2011 bertempat di Stadium Perak, Ipoh, Perak pada 7.45 pagi. Aktiviti utama pelancaran tersebut adalah Larian Serentak 1M
1S 1Malaysia seluruh negara.

Majlis disempurnakan oleh Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Mohd. Yassin, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pelajaran Malaysia.

Sehubungan dengan itu, selaras dengan konsep larian serentak , semua sekolah dikehendaki terlibat dalam pelancaran larian serentak 1M 1S pada hari dan waktu yang sama anjuran.

“Umno takut Bersih 2.0 berjaya, jadi diperalatkan budak-budak sekolah untuk promosi 1 Malaysia. Tarikh “mengejut” 2 Julai mungkin kerana pada hari itu diarahkan pemuda-pemuda memakai baju berwarna kuning lambang Bersih”, katanya.

No comments:

Post a Comment