Monday, April 19, 2010

Apa kecoh-kecoh Zaid minum arak dulu... Najib?

Pilihan raya kecil (PRK) Hulu Selangor berjalan dalam suasana ‘amat tidak sihat’ apabila Umno/BN memulakannnya dengan kempen mengaibkan peribadi calon Pakatan.

Anehnya, Suruhanjaya PIlihan Raya (SPR) tidak berketik pula berbunyi sesuatu, berbeza ketika pemimpinnya menghentam Mafrel dulu.

Jentera gerak saraf Umno memulakan kempen dengan menuduh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim, sebagai pernah menjadi peminum arak, iaitu ketika dalam Umno.

Sebelum daripada itu mereka telah menabur gambar separuh bogel Exco Selangor yang pernah menjadi isu beberapa ketika dulu.


Barangkali jentera propaganda Umno ini lupa bahawa lebih ramai pemimpin Umno yang mentedarah arak dan kaki kasino. Apa nak diselindung?

YB Saifuddin Nasution sendiri pernah mendedahkan dalam parlimen, ada pemimpin Pemuda Umno yang tertidur di mesin slot judi!

Lagi pun, apa yang ada kebaikan dalam Umno? Dalam Umno bukan sahaja ada kaki arak, bahkan perogol gadis bawah umur yang pernah menjadi Ketua Menteri Melaka dan kini masih menjadi pemimpin Umno dan Pengerusi Risda.

Dalam Umno ada pembunuh, bahkan disabitkan di mahkamah. Malah, kematian Altantuya, iaitu gadis Monggolia yang dikatakan memeluk Islam itu juga dikaitkan dengan pemimpin tinggi Umno.

Bercakap soal rasuah, lebih-lebih lagi dan ada antaranya nmasih ekkal sebagai pemimpin.

Siapa Umno untuk bercakap soal moral?

Jika Zaid dikaitkan pernah minum arak, apakah ada jaminan calon BN dari MIC yang dipanggil “Kamal” oleh Umno itu tidak minum arak atau todi? Umno boleh bagi jaminan?

Di Pahang juga ada terdengar cerita pemimpin Umno yang pernah menghisap ganja! Ada yang kaki dangdut! Ada yang suka raba punggung perempuan! Ada yang jual harta benda khazanah rakyat untuk kekayaan peribadi! Apakah inipun mahu dijadikan modal politik?

Jadi tak payah cakap soal moral, malulah… Cakap berdegar-degar tahi sangkut di gelegar. Mengata dulang paku serpih mengata orang dia yang lebih.


Jika mahu berpolitik, berpolitiklah dengan sopan dan beradab, biar ada jati diri. Janganlah bila ada parti yang telah rosak, mahu merosakkan pemikiran rakyat pula.

2 comments:

  1. mana lebih besar dosa lulus lesen kilang arak atau dia mabuk sorang2?

    ReplyDelete
  2. Tentulah besar dosa kerajaan yang meluluskan lesen kilang arak, mengutip hasil dan joli dengan duit yang dapat!

    ReplyDelete