Wednesday, October 27, 2010

Azmin sudah, Zaid sudah, Mustafa belum

Hanya tinggal Mustafa Kamil Ayub antara tiga calon Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang belum turun bekempen ke negeri Pahang dalam perebutan jawatan tersebut.

Semalam (26 Oktober) Datuk Zaid Ibrahim telah hadir dan berucap dalam sesi pertemuan dengan kira-kira 50 orang ahli-ahli parti PKR dari Cabang Temerloh, Pekan dan Rompin di dewan Hotel Green Park, Temerloh. Beliau dalam rangka lawatannya ke beberapa buah daerah di negeri ini seperti Jerantut, Temerloh dan Bnetong.

Turut berucap memperkenalkan diri ialah calon Naib Presiden Yahya Sahri, calon Ketua Wanita Animah Ferrar dan regu Timbalannya seorang pesara kaptententera. Turut memperkenalkan diri sebagai calon Majlis Perwakilan Pusat (MPP) ialah Onn Abu Bakar, Ahmad Nizam Hamid, Nik Mahmood Nik Hassan dan seorang wanita.

Sehari sebelum itu, seorang lagi calon Timbalan Presiden, Azmin Ali, turut mengadakan sesi yang serupa di Rumah Rehat Temerloh dengan dihadiri kira-kira 200 penyokong.

PKR akan memulakan proses pemilihan jawatankuasa pusat bermula dengan Timbalan Presiden hingga MPP bermula 30 Oktober ini melibatkan kira-kira 400,000 ahlinya.

Ini merupakan pertama kali di negara ini seorang pemimpin parti dipilih oleh kesemua ahlinya.

Ada yang berkata pemilihan kali ini ialah pertembungan antara kelompok era reformasi dengan golongan yang menyertai perjuangan terkemudian.



No comments:

Post a Comment