Monday, August 30, 2010

Lagi buang bayi, ditemui dalam beg kertas disangkut pada tiang papan tanda

Di tengah-tengah keributan media Umno yang kononnya ‘mempertahankan kesucian surau’ dari dijejaki orang bukan Islam, meletus pula kisah terbaru seorang bayi lelaki yang masih hidup dengan badannya dibaluti kain batik ditemui dalam sebuah beg kertas di kawasan Pangsapuri Brunsfield di Seksyen 13, Shah Alam, semalam.

Agensi berita Bernama memetik Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Noor Azam Jamaluddin berkata beg kertas yang memuatkan bayi itu disangkut pada tiang papan tanda di simpang lampu isyarat kawasan kediaman itu.

Bayi yang masih bertali pusat dan mempunyai uri itu ditemui oleh orang awam pada pukul 5.30 petang, katanya ketika dihubungi.

"Berdasarkan siasatan awal, polis percaya bayi itu dilahirkan dalam tempoh kurang dari 24 jam dan berdasarkan warna kulit, polis tidak menolak kemungkinan bayi itu berbangsa Melayu atau Indonesia," katanya. Noor Azam berkata bayi itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR)Klang untuk rawatan.

Kes terbaru ini menjadikan penemuan bayi dalam bulan puasa ini sahaja sudah lebih 10 orang. Dikhabarkan dalam tempoh lima tahun ini sahaja sudah hampir 300 kes buang bayi. bayangkan, dikatakan itu hanya baru 20 peratus daripada kes sebenar sedangkan 80 peratus lagi 'diseembunyikan'.

Apa nak jadi dengan negara ini dan bangsa Melayu? Tampaknya pihak Umno yang menjadi tulang belakang kerajaan dan media gerak sarafnya bukan main handal lagi untuk mempertahankan Islam. Tapi sayang, Islam yang dianuti mereka ialah Islam yang telah ‘diUmnokan’.

Betapa sayangnya Umno kepada 'Islam', kini 'Islam' sudah menjadi hak eksklusif parti itu.

Sedangkan permasalahan umat Islam sebenar seolah-olah tidak dipedulikan!



No comments:

Post a Comment