Tuesday, February 28, 2012

Jati tiada kaitan dengan politik, Umno itu apa?

Pakar motivasi ini begitu beriya-iya mengisytiharkan Jalur Tiga pempinannya yang memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja tiada kaitan dengan politik namun apa yang dapat diperhatikan beliau berdiri di pentas Umno.

Bukan itu saja, malah menurut sumber, ceramahnya juga dianjur dan ditaja oleh rangkaian Umno sebab itu mendapat tempat yang istimewa dan pendengarnya pula diangkut dengan bas seperti program Umno.

Ertinya, menurut pandangannya Umno itu bukanlah politik, mungkin pertubuhan dakwah barangkali atau kelab ronggeng-ronggengan.

Bayangkan, bagaimana mahu memperjuangkan Islam jika zahir pada mulut saja sudah bohong?

Jika Ibrahim Ali yang berkata demikian, orang tidak ambil kisah kerana latar belakangnya. Tetapi apabila Hasan Ali yang berkata begitu, orang akan menerimanya dengans edikit rasa biul!

4 comments:

  1. Haa....tu dia...Jenama beras kampit memang sinonim main timbang sama2 dengan pakai dacing jer buat lelong jualan muroh lebih moleknye...Haa...Jawab si Malaung UMNOPORNO jika boleh menafikan kembar siam dan adik beradik seuri dan sesusuan mu si beras cop JATI + UMNO = HAPRAK BIN HAMPAS NYUIR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kan nak guna lambang PAS...nanti makan sumpah lak...
      Kalau letak lambang Parti Kaki Rewang memang tak...

      Delete
  2. Saya fikir pakar motivasi ini perlu pemeriksaan pakar psaikitrik dgn segera. Dia mungkin mengalami kecelaruan pemikiran atau krisis identiti.

    ReplyDelete
  3. Begitulah pemurahnya UMNO ni...siapa nak pinjam peralatan termasuk kemah kemah tu semua pun boleh..
    Kalau PAS nak pinjam pun boleh...
    Yang UMNO tak bagi cuma mesjid atau surau untuk orang kafir berceramah...

    ReplyDelete