Saturday, February 18, 2012

Umno dah mulakan politik samseng

Sukar dipercayai bahawa politik Umno yang kononnya disebut Najib menuju transformasi tetapi sebenarnya mengundur menghala ke belakang seperti tahun 1950-an.

Yang ditumbuk itu pula bukannya pendatang tanpa izin atau orang kafir, tetapi seorang Ustaz berbangsa Melayu yang banyak mengajar di kawasan sekitar.

Ini terbukti apabila samseng Umno berusia 40-an tergamak menumbuk Ketua Pemuda PAS Temerloh, Muhammad Shukri Shuib kelmarin.

Menurut laporan Harakahdaily, Shukri berkata, insiden itu berlaku di Taman Sri Serinau, Paya Pulai iaitu UPU yang PAS tidak pernah kalah sejak PRU 1990. Shukri ketika itu sedang menampal poster ceramah yang akan berlangsung pada malamnya.

Shukri yang sedang menampal poster di batang pokok seorang diri, disergah oleh seorang lelaki awal 40-an, dipercayai penduduk tempatan.

Beliau tidak menghiraukan sergahan itu sebaliknya bertindak berlalu dari tempat itu.

Namun lelaki tersebut yang tidak berpuas hati menghalang beliau daripada berlalu dan menumbuk ke arah mukanya sebanyak dua kali.

Bagaimanapun, tumbukan itu tidak mengena mukanya kerana beliau memakai topi keledar.

"Pada mulanya saya cuba pergi dari situ sebab nak elakkan kejadian tak diingini. Tapi dia halang saya dan tumbuk dua kali tapi nasib baik saya pakai topi keledar, jadi tak kena mukalah," katanya.

Tambah Shukri, kejadian poster program PAS dikoyakkan sudah kerap kali berlaku di kawasan itu.

Perbuatan ini katanya sedikit sebanyak memberi kesan kepada kehadiran di setiap ceramah yang dianjurkan PAS.

"Biasanya poster kita memang kena buang. Kalau tampal malam, paginya tak ada. Selalu sangat berlaku.

"Agak susahlah bagi PAS sebab kita memang bergantung pada poster. Nak gantung banner memang tak dapat.

"Lainlah kalau program Umno, memang boleh gantung banner, dan kita pun tak pernah kacau banner dan poster mereka," luahnya.

Kita percaya samseng kecil Umno ini menggila dan mengganas kerana saban hari dihasut dan diprovokasi oleh pemimpin parti mereka peringkat atasan serta asakan lidah rasmi media mereka.

Selain daripada itu, acap kali juga digantung banner yang amat memalukan umpamanya yang terjadi kepada Dato Seri Anwar dalam program di Bukit Damar, Lanchang semalam.

Betullah kata pepatah kata pepatah Cina bahawa ikan busuk bermula dari kepala.

Jika pemimpin tertinggi Umno sibuk dengan rasuah, penyalahgunaan kuasa, pembawa fitnah dan maksiat maka ahli Umno yang di bawah tidak apa untuk dilakukan melainkan menunjukkan kekuatannya kepada sesama bangsa sendiri, yang tidak sealiran dengan politik mereka.

Jika seorang keling paria menampal poster ceramah MIC atau apek tua menampal poster MCA, adakah anda fikir samseng "taik kucing" Umno tadi akan bertindak serupa seperti terhadap Ustaz Shukri?

Jawapnya tidak, sebab samseng "taik kucing" Umno itu lebih memuliakan keling paria MIC dan apek MCA itu daripada seorang ustaz berbangsa Melayu!

Kenapa?

Sebab itulah hasil mahsul trend, doktrin dan ajaran yang dimasukkan ke dalam jiwa dan nurani pendokong-pendokong bodoh mereka di peringkat akar umbi selama ini.

Jika pada tahun 1950-an dulu kita pernah dengar tentang Pemuda Tahang Lasak Umno yang kerjanya mengganas dan samseng terhadap PAS.

Kenapa selepas 60 tahun kejahatan dan ugutan samseng Umno masih berulang? Kerana ia memang sengaja disusup masuk. Siapakah penasihat dan perancang yang berada di belakang ini semua?

Semuanya atas nasihat Apco, konsultanm Yahudi yang upahan Umno diupah bagaimana untuk memenangkan parti pembodoh orang Melayu itu!

No comments:

Post a Comment