Tuesday, September 20, 2011

Rumah Mat Sabu dibaling bom petrol!

JIKA sebelum ini, sekumpulan samseng United Malays No Otak dilaporkan telah menyerang rumah Mat Sabu di Guar Cempedak, rujuk sini [Panas]

Kali ini, maklumat yang diterima dari twitter Chegubard mendakwa bahawa rumah Mat Sabu telah dibaling dengan bom petrol pulak [Twitter].

Hishamuddin Rais turut menyiarkan bahawa ada cubaan untuk membakar rumah Mat Sabu di blog beliau. Bagaimana pun hanya pagar rumah Mat Sabu yang berjaya dibakar.

Tambah menghairankan, lampu jalan berhampiran turut terpadam seolah-olah sudah ada perancangan rapi dari si pengkhianat [Tukar Tiub].

Biasanya semut kat dalam hutan pun Polis boleh tahu IP Adressnya, boleh tahu alamat facebooknya malah boleh tahu tarikh lahir jirannya.

Kita lihat nanti betapa susahnya Polis nak tangkap pengkhianat yang baling bom petrol ni, cari jarum dalam laut pun tak susah macam ni.

ReJaM© "Kalau rumah Najib yang kena baling, tak sampai dua minit..."


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/09/panas-rumah-mat-sabu-dibaling-bom.html#ixzz1YRydXl6f

Komen aku: Sesungguhnya aktiviti dan suhu politik kepartian di negara ini sudah sampai ke paras keganasan. Itulah harga yang perlu dibayar selepas ‘cucuhan api’ dan provokasi dimainkan saban hari oleh lidah rasmi Umno. Namun oleh kerana ‘keganasan’ tersebut dipancarkan daripada pihak yang memerintah, maka seolah-olah semuanya menjadi halal. Ini semua senario politik baru negara ini selepas PRU 2008 apabila BN hampir menjadi pembangkang! Apa gunanya sistem demokrasi jika yang menang tidak boleh menerima kekalahan?


3 comments:

  1. Ala....United Malay No Otak jgn tunjuk bagus la...Mat Sabu baru cakap mcm tu..tak menyusahkan orang pun...dia nak cakap..lantak dia la..
    Memang tepat ungkapan United Melayu No Otak.mana taknya?tak baca ke Sinar minggu lepas?penghulu putra menipu?menggunakan dokumen seorang bekas polis buat pinjaman kereta tanpa diketahui.tau tau hutang bank tertunggak berbelas ribu.jadi black list pulak tu!!!orang bangsat macam tu diberi kepercayaan oleh menteri2 BN?dah puas menipu bank sekarang nak mengaut duit kerajaan pulak...eloklah tu...
    putra yang ditubuhkan betul betul macam bapak dia punya!semua jawatan dipegang oleh adik beradik dia aja..orang melayu jadi pencacai!agaknya lebih tepat jika diberi nama putra sdn bhd.kalau direntangkan bendera BN dan bariskan adik beradik dia bergambar disitu,siarkan dalam akhbar Tamil Naidu dah tentu orang ingat depa tu dari MIC!
    kes menipu macam ni polis tak ambil tindakan pulak!AMT BN la katakan...
    jadi,pada sapa sapa yang tak setuju dengan mat sabu tu dok diam ja la..tak payah dok hingaq2..tak payah la dok baling2 bom petrol..sat lagi kalau kami baling pulak tak tahan ampa!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    .. emosi nampak bro???

    ReplyDelete
  3. wahai parti islam;


    mula2 hang takda bukti langsung nak tuduh itu kerja umno....hangpa kat PAS inilah masalahnya sindrom maki caci kutuk bagi kat hangpa semua.....macamana lah orang nak pi masuk PAS kalau inilah perangai...aik! aku salah juga....itula hangpa pun susah, tak buleh di tegur....kes anuwar, hang buta tuli back up anuwar, sekarang baru terhegeh2 nak cakap hudud....habistu hari aku pun terkejut badak dengan negara kebajikan, takde negara islam dalam quraan dan hang pi lantik ramai2 liabiliti mat sabu....buat orang lari je, dulu dah molek dah...bila hangpa join DAP-Keadilan, hangpa hancus dan sekarang kan payah....dulu dah ok dah

    ReplyDelete