Friday, January 20, 2012

Kenapa Najib tipu peneroka?

Lagi UMNO tipu warga Felda. PM umum semua peneroka akan mendapat durian runtuh atau dengan kata lain wang tunai yang jumlahnya akan ditentukan oleh kerajaan nanti. Apakah warga Felda tidak dapat membaca dan menilai kata-kata pemimpin UMNO ini?

Itu bukan durian runtuh tetapi adalah wang dan hak milik peneroka yang selama ini dirompak dari peneroka. Kerajaan terpaksa bagi semula wang itu sebab musm PRU13 dah dekat apatah lagi dengan banyak pembongkaran penyelewengan wang Felda yang dilakukan oleh pihak pengurusan Felda dengan direstui oleh pemimpin dan Kerajaan UMNO selama ini. Wang yang dikatakan durian runtuh itu tidak sepadan dengan wang milik peneroka yang telah dirompak sejak berpuluh-puluh tahun lalu. Jika tidak dibongkar oleh "ANAK", maka peneroka tidak akan tahu dan akan terus ditipu oleh UMNO selagi mereka berkuasa.

Namun begitu peneroka harus sedar, wang milik mereka yang telah disamun selama ini entah kemana perginya, dan wang yang diberikan yang tak seberapa nilainya itu nanti adalah wang dari pihak lain, mungkin wang yang dipinjam dari KWSP. Ianya adalah hutang. Bukan kerajaan yang berhutang tetapi peneroka yang berhutang secara paksa dan secara halus oleh puak UMNO.

Walau banyak mana pun yang diberi, peneroka jangan sekali-kali terpedaya dan rasa terhutang budi dengan kerajaan dan UMNO kerana wang itu sememangnya milik mereka dan sebenarnya jumlahnya adalah terlalu kecil jika dibandingkan dengan jumlah yang telah disamun oleh UMNO selama ini. Harus ingat! Jika peneroka mengundi UMNO pada PRU13 nanti dan mereka menang, mereka akan rompak lebih banyak lagi untuk membayar hutang tersebut. Jangan kena tipu lagi. Ini semua adalah permainan dan muslihat UMNO yang hanya bertujuan untuk mendapatkan undi peneroka dalam PRU13 nanti. Bila dah menang nanti, mereka akan tindas dan hisap darah peneroka semula. Jangan sekali-kali percaya dengan kebaikan dan mulut manis puak UMNO ini.

Mereka gadai tanah peneroka (FGVH), bila dapat untung berganda kelak, mereka akan sapu, dan berikan kuahnya kepada peneroka, dan jika berlaku kerugian kelak, mereka akan lepas tangan dan paksa peneroka membayarnya dengan mengenakan pelbagai cukai dan bayaran yang akan direka-reka kelak. PM kata jamin akan untung, siapa dia yang boleh beri jaminan bahawa (FGVH) akan untung? Jika rugi bagaimana? Akhirnya semua tanah milik peneroka akan tergadai dan terlepas kepada pihak asing. Maka ketika itu pemimpin UMNO dengan muka selamba akan berkata ‘nak buat macamana, kita dah usaha, tapi rugi juga". Sebenarnya mereka yang gadaikan tanah-tanah itu dan mereka kaut keuntungan secara senyap dan terancang.

Penyenaraian (FGV H) ini adalah cara kerajaan untuk mendapatkan wang untuk membayar hutang negara. Mereka paksa peneroka supaya menerima perancangan mereka ini kerana hutang negara sudah sampai ke tahap yang amat membimbangkan. Mereka pinjam wang dari luar negara, kemudian rekacipta projek-projek mega yangmana mereka dan kroni mendapat keuntungan atas angin bernilai ratusan juta ringgit, apabila sudah tidak mampu untuk membayar hutang, mereka intai-intai mana-mana harta milik rakyat yang boleh dikorbankan secara paksa. Tanah-tanah peneroka adalah antara yang menjadi korbanya. Selepas ini, kita tidak tahu hak rakyat mana pula yang akan mereka korbankan demi untuk menutup penyelewengan dan pecah amanah mereka terhadap wang rakyat dan wang milik negara selama ini. Tak mustahil tanah-tanah milik Felcra dan Risda pula yang akan menjadi mangsa selepas ini.

Bangunlah wahai peneroka, jangan tidur dan bermimpi lagi. Terlalu banyak sudah pengkhianatan dan penipuan UMNO terhadap Melayu dan peneroka Felda. Wang yang akan diberikan nanti, ambil! jangan tak ambil kerana itu adalah antara hak peneroka yang disamun selama ini walaupun jumlahnya tidak setimpal dengan wang peneroka yang dihilangkan selama ini. Tetapi itu bukan durian runtuh. Yang dapat durian runtuh ialah puak UMNO selepas FGVH disenaraikan nanti. Mereka kaut hasil titik peluh peneroka secara sah dengan undang-undang yang mereka cipta sendiri.

Mereka tidak peduli apa peneroka nak kata. Sudah banyak kes peneroka dibawa ke mahkamah dan berpihak a peneroka. Ini adalah antara bukti bahawa sudah berpuluh tahun hakmilik peneroka ditipu dan diselewengkan oleh puak UMNO. Apakah peneroka masih ingin mengundi dan menyokong UMNO dalam PRU13 nanti?

Ingatlah wahai warga Felda, jangan tersilap lagi. Cukuplah selama ini kamu mengundi UMNO. Telah jelas dan banyak sudah penyelewengan yang telah mereka lakukan terhadap hakmilik kamu. Bangkitlah, bersama-samalah kita tumbangkan UMNO dalam PRU13 nanti supaya hakmilik kamu terus terpelihara untuk generasi-generasi yang akan datang.

"Jika ARAK itu ibu segala kejahatan, UMNO pula adalah ibu segala kezaliman, penipuan, kemungkaran, kesesatan dan kekufuran. Untuk selamat dunia dan akhirat, benci dan jauhilah kedua-duanya".

~ Lajnah Pembangunan Tanah & Wilayah PAS Pusat

2 comments:

  1. Sedarlah wahai peneroka semua...
    Inilah kerajaan yang paling penipu sekali dalam alam maya ini.

    TALKIN BUAT PENEROKA

    Wahai peneroka yang budiman...
    Jika datang kepada kamu seorang lelaki pendek berkacamata bercerita mengenai KPF,jawablah oleh mu,berambuslah engkau wahai penipu!

    Jika datang kepada kamu seorang lelaki berbibir merah berkacamata kepala jendul nak bagi durian runtuh,katakanlah berambuslah engkau menantu sharibu..
    m
    Jika datang kepada kamu lelaki berkacamata bulat berambut pendek,tunjukanlah kepadanya jalan pulang..

    Jika datang kepada kamu perempuan gemuk berambut lebat bergelang besar,mintalah olehmu duit KPF RM55juta yang dibelikan kilang memproses minyak bunga matahari diAmerika..

    Jika datang kepada kamu perempuan Melbari berbibir tebal,mintalah olehmu lembu seekor dua...

    Jika darang kepada kamu seorang lelaki gemuk menunjuk ajar,mintalah ajarkan bagaimana nak pangkah PAS dalam PU 13...

    Jika datang kepadamu seorang ANAK,turutilah ia,maka selamatlah jenerasimu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENEROKA JANGAN TERTIPU!!!

      Kerajaan UMNO sudah mula melengkapkan tajurnya melalui umpan agensi agensinya.

      Lihat sendiri ditanah tanah rancangan,diladang,merata rata pancang setinggi 1 meter dengan ditanda cat merah telah ditegakan.Ini adalah proses menentukan kawasan "HAK PENEROKA'Tanah yang selebihnya,yang dahulunya tanah terbiar iaitu paya dan belukar yang telah diusahakan oleh peneroka akan dirampas oleh kerajaan.Memang mereka kata TAK RAMPAS HAK PENEROKA.Tapi hak peneroka yang bakal kekal dibumi felda hanyalah ladang dan tapak rumah sahaja!Tanah tanah kosong disekitar perumahan yang dibina kedai,bengkel atau tempat kediaman oleh anak peneroka juga akan dirampas!Contohnya amat nyata apabila pada bulan lalu (12/2011)pokok buah2an yang ditanam ditanah kosong ditepi rumah seorang peneroka difelda Hutan Perca sejak 40 tahun lalu telah dimusnahkan oleh felda tanpa memberi sebarang notis atau pemberitahuan secara lisan kepada waris peneroka .Dan peneroka perlu ingat..jangan terpedaya dengan durian runtuh yang diwar warkan oleh kerajaan.Apabila saham KPF diapongkan,peneroka dan seluruh keturunannya menyesal tak sudah.Saham KPF yang 100% dimajukan oleh peneroka sendiri sejak berdekad lalu akan lenyap sekelip mata.Punah hak kebanggaan Melayu!Hak siapa selain dari ladang 10 ekar dan tapak rumah dibumi felda selepas ini???JANGAN MENYESAL KALAU SAHAM SAHAM INI MILIK ORANG ASING SELEPAS INI(contohnya Cina Singapore,Hong Kong dsb)Jangan selepas segalanya tergadai baru nak memberontak.Dah tak guna!Dulu Mahadhir jugak yang cakap PENJAJAHAN ALAF BARU.Kenapa sekarang beliau diam?

      Delete