Friday, December 23, 2011

Shahrizat letak jawatan?

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mulai dihujani pertanyaan wartawan apakah ahli kabinetnya Menteri Kebajikan, Pembangunan Wanita dan Keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil sudah meletakkan jawatan.

Difahamkan, cerita Ketua Wanita Umno itu meletak jawatan mula disiarkan oleh sebuah akhbar berbahasa Cina.

Shahrizat akhir-akhir ini diasak dengan persoalan skandal melibatkan syarikat lembu National Feedlot Centre (NFC) bernilai RM250 juta dan tanah 5,000 ekar di Gemas yang dimiliki keluarganya.

Apabila dibongkar, syarikat yang sepatutnya memenuhi keperluan 41% keperluan daging negara itu juga disyaki memiliki lain-lain kemewahan seperti banglo mewah, restoran mewah, serta pusat beli belah di Singapura.

Dapat juga dikesan syarikat itu memiliki dua buah kondominium, membeli kereta mewah Mercedes Benz serta dua lot tanah strategik di Presint 10 Putrajaya yang dibeli secara tunai dengan kos RM3.3 juta.

Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, yang ditugaskan untuk menyiasat dan membongkar itu mendakwa, ia disebabkan projek tersebut ‘dianugerah’ kepada syarikat yang langsung tiada pengalaman tetapi berkepentingan politik.

Pada ketika ini Shahrizat yang kalah kepada Nurul Izzah pada PRU 2008 tetapi menang melawan Rafidah Aziz dalam PAU 2009, telah didesak hebat meletakkan jawatannya termasuk dari dalam Umno sendiri kerana dianggap sudah menjadi liabiliti kepada pari Umno Baru itu!

2 comments:

  1. humban je lam penjara terussss......

    ReplyDelete
  2. Kasi dia duk kat kandang lembuu jeee....

    ReplyDelete