Tuesday, July 12, 2011

Badan khas hadapi PR: Umno jangan guna dana kerajaan

Umno sudah memiliki jentera propaganda dan gerak saraf yang menyalur maklumat sekehendak hati mereka masuk ke tiap-tiap serambi rumah rakyat Malaysia iaitu Tv3.

Umno juga menguasai sepenuhnya akhbar berbahasa Melayu yang boleh diberi percuma dari kedai kopi, hinggalah ke rumah dan sekolah. Iaitu Utusan Malaysia, akhbar yang gemar menyiarkan gambar porno dan pernah menghina hukum Islam melalui kartun.

Namun semua ini seolah-olah masih belum memuaskan hati mereka untuk menghadapi Pakatan Rakyat di Pahang.

Di Pahang, mereka juga rangkaian bloger upahan yang mereka namakan cyber trooper bagi memburukkan Pakatan. Itu juga nampaknya tidak memuaskan hati mereka.

Ini terbukti apabila BERNAMA hari ini (Selasa) menyiarkan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Datuk Seri Adnan Yaakob mengisytiharkan,
Umno Negeri Pahang menubuhkan satu badan khas yang berperanan untuk menangkis segala tohmahan dan dakwaan PR di setiap pelusuk negeri itu.

Katanya, badan khas itu akan dianggotai oleh ahli-ahli Umno Pahang akan bergerak ke setiap lokasi di mana pihak pembangkang akan turun untuk berceramah atau berkempen kepada rakyat.

"Badan khas ini akan menangkis apa saja bentuk penipuan atau tohmahan yang dibuat oleh mereka di mana kita akan perbetulkan balik apa yang mereka dakwa tidak betul itu kerana kita sedia maklum mereka pandai putar belit fakta dan sebagainya," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Inovasi Wacana Pahang Siri 2011 di Kuantan hari ini yang dihadiri barisan exco kerajaan negeri, ketua-ketua jabatan kerajaan dan agensi dan pakar-pakar industri.

Adnan berkata badan khas itu akan mula bergerak pada September dan penubuhan badan itu amat penting bagi memastikan rakyat tidak tertipu dengan muslihat pembangkang.

"Bila kita balas balik apa yang didakwa oleh pembangkang, rakyat tidak mahu mendengarnya walaupun ia satu kebenaran tapi kita tetap akan jalankan tugas kita kepada rakyat," katanya.

Kita tidak kisah dengan apa yang Umno mahu tubuhkan, sebab negara ini asalanya mengamalkan demokrasi. Cuma kita harap, jangan petugas badan propaganda itu nanti gaji dan elaunnya dibayar dengan duit kerajaan negeri.

Kita mengingatkan demikian kerana Umno Pahang mendapat keistimewaan dan mengambil kesempatan daripada negeri ini. Buktinya, berapa banyak tanah dan kawasan balak milik negeri ini diserahkan kepada Umno.

Umno sebagais ebuah parti politik di Pahang ini sangat istimewa, kerana memiliki tanah dan balak. Malah jika dirujuk kepada aduan bekas Setiausaha Perhubungan Umno Pahang dulu, ada tanah milik Umno itu telahpun dijual kepada tauke Cina!

Jadi kita harap. Janganlah untuk berlawan dengan Pakatan Rakyat pun Umno Pahang nanti guna dana dari tabung kerajaan negeri ini!


2 comments:

  1. umno itu tahi, tahi itu umno, tahi itu najis maana nya umno itu ......

    ReplyDelete
  2. woiii....!
    marah nampak bang?

    ReplyDelete