Thursday, January 6, 2011

Betapa brutalnya Umno!

Pagi tadi saya menerima SMS seorang anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor (berkaitan kebiadaban Umno membuli kerajaan Pakatan Rakyat) yang dipanjangkan melalui sahabat berbunyi begini:

“Kami MB dan semua anggota Exco (Negeri Selangor) terpaksa attend function istana pagi ini pukul 10 pagi kerana Umno mahu menggunakan taktik kami sembah derhaka untuk ambil alih kerajaan Selangor seperti modus operandi Perak kalau kami tak pergi. Minta semua Solat Hajat doa qunut nazilah untuk mengatasi kuasa rakus mereka ini, jazakumullah. Kami sudah cuba mempertahankan kerajaan ini selama ini. Kami perlu bantuan (doa) anda semua.”

Terharu benar saya membaca mesej di atas. Terlintas di fikiran saya bagaimana sebuah parti berteraskan Melayu bernama Umno sanggup melakukan apa saja demi memenuhi keserakahan kuasa hatta membelakangkan nilai-nilai kemanusiaan.

Bayangkan kira-kira 18 tahun yang lalu iaitu pada tahun 1993, parti itulah juga yang merenggut kuasa raja-raja Melayu melalui pindaan perlembagaan dengan terlebih dahulu mendedahlan aib raja-raja. Ketika itu pelbagai perkara diungkit.

Hari ini, Raja juga digunakan bagi menghalalkan rompakan kuasa terhadap kerajaan yang dipilih rakyat! Apakah tidak ada langsung sekelumit rasa hormat terhadap kepimpinan pilihan rakyat? Jneis apa Umno ini?

Apa nak jadi negara kita ini?



4 comments:

  1. barangkali yg cerdik menurut perkiraan Umno ialah menteri yg arah bom C-4 Altantuya dan menteri yg rogol amah

    ReplyDelete
  2. tunggulah umno ngan penyokongnya dan pengundinya di akhirat esok...
    tak lama...
    mati jer...jumpalah...

    ReplyDelete
  3. WOW, blog Pahangku menulis mengenai blog ini, hehe

    ReplyDelete