Wednesday, July 11, 2012

Ucapan Mike Tyson setelah Islam

“ Saya takut kepada Allah. Saya tahu saya banyak buat perkara yang jahat dan salah yang kesemua itu melayakkan saya masuk neraka sahaja. Namun saya memohon keampunan daripada-Nya setiap hari...”

- Abdul Malik Abdul Aziz @ Mike Tyson

Ucapan insan yang pernah dicop “ganas” ini dulu tetapi sujud takutkan Allah, patut menjadi iktibar kepada kita.

Demikianlah seorang manusia, setelah mendapat hidayah taufiq daripada Allah.

Sebelum ini bekas juara tinju dunia Muhammad Ali atau Cassius Clay juga menganut Islam.

Nah, manusia yang paling kuat tumbukannya di dunia inipun takut kepada Allah dan azab neraka. Yang kita ini sekuat mana agaknya sehingga sanggup langgar hukum Allah, sanggup fitnah aibkan sesama muslim dan sanggup menyebarkan cerita bohong?

Eloklah bermuhasabah...


No comments:

Post a Comment