Monday, March 14, 2011

Amanat untuk pelajar Melayu di Mesir

“Belajarlah rajin-rajin sehingga lulus cemerlang, dan medan sebenar untuk para ustaz ialah apabila balik nanti kerana terpaksa berhadapan dengan realiti penyelewengan paling besar iaitu pemerintah yang tidak mendaulatkan Islam.

“Satu lagi, lawan kita nanti ialah sebuah parti (Umno) yang juga didokong oleh sebahagian ustaz dan ustazah lulusan universiti Timur Tengah sehingga banyak umat Islam yang terkeliru seolah-olah yang direbutkan hanya kuasa sedangkan persoalan yang paling besar ialah terpinggirnya hukum Allah. Kerana dari situlah lahirnya pelbagai syirik.

“Apabila berada di lapangan dakwah nanti, ustaz-ustaz akan terpaksa menjelaskan hukum tahalluf siasi, iaitu di mana signifikannya PAS berkerjasama dengan DAP. Setakat ini kerjasama yang asas hukumnya ada dalam Sirah itu, dikelirukan Umno kepada orang Melayu (tradisional) sehingga mampu menang besar di PRK Kerdau baru-baru ini.

“Walaupun Umno bersama MCA dan MIC sudah 60 tahun bersekongkol, ini pula diselindungkan. Semua ini perlukan para ustaz semua bila habis belajar nanti terjun ke tengah medan dan bangkit memperjelaskan semua kekeliruan yang ditimbulkan.”

Demikianlah antara amanat disampaikan Ketua Penerangan PAS Pahang Hassanuddin Salim, mewakili Badan Perhubungan kepada 60 pelajar Malaysia yang akan pulang ke Mesir pada 20 haribulan nanti.

Mereka merupakan anak-anak Pahang yang kebanyakannya belajar di Universiti Al-Azhar, yang pulang ke tanah air baru-baru ini ekoran berlaku pergolakan dan revolusi sehingga tercampaknya Presiden Hosni Mubarak dari tampuk pemerintahan.

Turut memberi ucapan ialah Timbalan Ketua Pemuda PAS Pahang Ustaz Shahril Azman Abdul Halim.

No comments:

Post a Comment