Monday, May 24, 2010

Pemuda India lemas di Sungai Semantan

TEMERLOH, 24 Mei: Seorang pemuda Tamil Selvam A/L Ahri, 24, dari Kampung Megat Segama dekat sini, dikhuatiri mati lemas setelah jatuh ke Sungai Semantan di Kampung Lompat kira-kira jam 3 petang semalam.

Menurut abangnya Rajendran, 35, adik bongsunya yang bekerja sebagai pembantu kedai basikal itu datang ke situ bersama dua orang anak saudaranya yang berumaur 8 dan 9 tahun untuk memancing ikan.

"Kira-kira pukul 5 anak saudara saya pulang ke rumah dan bila kami tanya mana Selvam, mereka kata dia jatuh sungai dan hilang. Selepas tidak sedap hati bapa saya pun pergi membuat laporan di Balai Polis Temerloh".

Rajendran berkata, anak saudaranya menceritakan sebelum sempat Selvam memancing, beliau dikatakan mahu membasuh tangan ke gigi air lalu tiba-tiba tergelincir lalu jatuh dan tenggelam.

"Dia tak tahu berenang," tambah Rajendran.

Sementara itu, bapa Selvam, Ahri Selvam berkata, mangsa sepatutnya bekerja hari itu tetapi memberitahunya mahu bercuti hari itu kerana mahu berehat.

"Saya pukul 10 dah keluar bekerja semalam dan balik pukul 3," katanya.

Sehingga berita ini ditulis, Tamil Selvam masih belum ditemui.

Operasi mencari telah dijalankan oleh kira-kira 10 anggota daripada Pasukan Bomba dan Penyelamat serta JPA (Jabatan Pertahanan Awam) Temerloh.

Sementara itu, pegawai khas Adun Kuala Semantan, Ahmad Zuber Omar, datang ke tempat kejadian dan menghulurkan sedikit wang sagu hati kepada bapa mangsa.









No comments:

Post a Comment