Thursday, September 5, 2019

Kamu hina agama, raja kami jangan marah kami boikot barangan kamu

Nampaknya tindakan memboikot produk-produk keluaran bukan Islam agak berkesan sehingga DAP terpaksa mengadu hal tersebut kepada Tun Dr. Mahathir.

Setiausaha Agung DAP juga meminta Umno dan PAS agar membantu mengendurkan arus pemboikotan itu yang khabarnya sudah mulai membuatkan sebahagian taikun-taikun perniagaan yang menyokong DAP, merasa terancam.

Tun M juga sudah berbunyi. Katanya, memboikot produk Cina tidak berkesan?. Anehnya, jika tidak berkesan, beliau sepatutnya diam sahaja. Tetapi  kenapa nak marah dan beri Amaran supaya jangan boikot?.


Jika tidak berkesan, apa perlunya Guan Eng tampil meminta bantuan Umno, PAS untuk hentikan boikot? 

Malah satu jawatankuasa peringkat parlimen dibentuk di bawah Timbalan Perdana Menteri.

Kata Tun M, boikot akan hanya mencetuskan kemarahan? Siapa yang marah? Melayu atau Cina. Sudah pasti kaum Cina yang marah sebab produk mereka di boikot oleh pengguna Melayu Islam. Bukan begitu.?

Maknanya, bukankah selama ini orang Melayulah menjadi pengguna utama membeli barangan Cina hingga menjadi Kaya.  “Bila dah kaya mereka sombong dan bongkak.

Kaum Cina DAP yg majoritinya ahli perniagaan menjadi Kaya tetapi lupa daratan di mana mereka kaya disebabkan oleh orang-orang Melayu yang membeli produk mereka. jika tidak, produk mereka tak laku . Ada  dikalangan Cina DAP ini bongkak dengan mengatakan jika tiada  orang-orang Cina  di Malaysia maka orang Melayu tak boleh Hidup!”

Itu yang penulis petik daripada satu sebaran. 

“Betulkah statement ini? Baiklah sekarang kita lihat siapakah yang tak boleh Hidup tanpa orang Melayu?  Cina atau Melayu?
Nampaknya  kaum Cina sendiri yang menganggap Orang Melayu bergantung Hidup daripada kaum Cina.  Ini bermakna mereka  memperkecil2kan orang Melayu dan mengangap orang Melayu tidak  penting kerana menyusahkan hidup mereka.

“Tapi dalam masa yg sama  kenapa mereka perlukan orang melayu membeli produk mereka? Kita lihat bagaimana orang Cina boleh hidup tanpa pembeli Melayu.!”

Sebenarnya orang-orang Melayu tidaklah sejahat mana, namun  akhir-akhir ini begitu berleluasa satu trend menghina Islam. Seperti satu tulisan yang dipetik dibawah ini:
“Kamu hina Tuhan kami...
Kamu hina Agama kami...
Kamu hina Nabi kami...
Kamu hina Sultan kami...
Kamu hina Bangsa kami...
Kamu hina Tentera kami...
Kamu hina Bendera kami...
Kamu hina Bahasa kami...
Kamu hina status kami sebagai pendatang...
Kamu hina tulisan jawi kami...
Kamu hina sistem pendidikan kami...
Kamu jual harta2 negara kami...
Kamu hina perlembagaan negara kami...
Kamu buruk2an negara kami diluar...
Kamu fitnah pemimpin2 kami...
Kamu rosakan ekonomi negara kami...
Kamu rosakan perpaduan kaum negara kami...
Kamu berhentikan pekerja-pekerja bangsa kami..
Kamu tak benarkan kami solat masa kerja...
Kamu marah azan di Masjid/Surau kami...
Kamu sekat pendakwah-pendakwah agama kami...
Kamu hentikan bantuan kpd bangsa kami...”

Barangkali ini tidak menggambarkan keseluruhan, namun untuk berlaku adil Tun M dan Guan Eng perlu melihat semula perkara di atas dan ambil tindakan segera.

Jika tidak, ramai yang mahu teruskan boikot kerana inilah sahaja senjata yg mampu menumbangkan ekonomi bukan Melayu yang dilihat biadab menghina Islam Melayu dan raja-raja Melayu. 

No comments:

Post a Comment