Friday, May 4, 2012

Saya malu, bukan Islam pertikai mainan seks Umno

Kami sendiri cukup hairan entah apakah yang ada di dalam kepala hotak editor di Utusan yang begitu gemar memainkan isu seks, lucah dan porno sebagai fitnah politik. Kita kesal kerana lidah rasmi Umno dibaca daripada pelajar-pelajar yang baru pandai membaca kerana dilanggan di perpustakaan sekolah.

Tidak terlintas sedikitpunkah akan kesan gejala sosial pada masa akan datang? Tidak insafkah dengan kes-kes sosial yang sudah sedia menggerunkan pada masa ini?

Kini bukan Islam pula mempertikaikan cara lidah rasmi Umno itu yang bukan main kecur dan bernafsu lagi memainkan isu jijik, yang tidak sanggup disiarkan oleh akhbar Cina dan India sekalipun.

Betapa bahayanya jika mereka menganggap lidah rasmi itu sebagai sumber kerajaan, selama ini mereka menyimpulkan bahawa kerajaan yang memerintah menjaga Islam. Apabila pihak yang dianggap memelihara Islam itu sendiri tidak henti-henti memainkan isu seks, tidakkah akhirnya tindakan meletakkan seks sebagai propaganda itu sebagai dibenarkan Islam? Na'uzubillah. Tidakkah akhirnya mengsekskan pemikiran pembaca itu sendiri memburukkan Islam yang suci?

Apakah Umno tidak pernah terfikir semua itu? Di mana menteri Agama, ulamak dan para mufti Umno? Kenapa dibiarkan lidah rasmi Umno melakukan mungkar terang-terangan?

Apakah ini salah satu daripada tranformasi wasatiyyah yang di laung-laungkan Menteri Wanita Najib Razak selama ini?

Di lama facebook, sudah ada bukan Islam yang mempertikaikan cara lidah rasmi Umno itu mencari faedah politik kerana mereka tidak senang, tidak selesa dan malu dengan perbuatan Melayu Umno di Utusan.

Berikut sebahagian petikannya.


Lawrence Lau
Dengan hentaman bertubi-tubi, tanpa batasan menyiarkan berita seks, seks, seks dan seks, sebagai Non Muslim, saya ingin tahu adakah Editorial Board Utusan Melayu itu Malayu Kafir atau Melayu Islam, kerana saya tidak nampak nilai murni seorang Malayu mahupun seorang Islam!!!


Ahmad Redza Yang ada nilai nak menang tidak kira apa cara digunakan...:(

Lawrence Lau orang debat, lawan atas dasar dan kepedulian Rakyat,kapala hotak depa hanya dipenuhi seks!


Nor Sumida Haron Mereka menghalalkan cara untuk terus mendokong pemerintah bacul.


Ahmad Redza Mereka kalau debat pasal dasar ataupun rakyat mesti kalah, sebab tu pakai seks3

Lawrence Lau tu lah dia, tidak peduli juga pengaruh negatif kepada pembaca anak muda...SIAL Utusan Meloya!

Illa Nur
memang sial pun...

Richard Skin Chua Desperado..!! Ni yg orang kata dah takda modal..! Balik2 seks! At least bagi ler citer lain sket.. Baru best baca kan? Keboringan cerita mereka sama dgn keboringan cara mereka memerintah negara ini.. yawnn..!! ZZZZzzzzzzz..!

Lawrence Lau hahaha...bro, ko lebih minat kalau ada cerita terperinci kan? bila mai tempat aku?

Hanafi Halim Itulah yg ada dlm kepala mereka selalunya...seks

Morvollo Shiny Tan oleh kerana kotor, sebab itulah kita mahu BERSIH BERSIH kan selalu....

Christina J. Lim Mmg seks topik utama n hangat. Bukan ker melayu jenis ni suka main kau tiga simpan perempuan sini sana? Isteri trofi sini sana? Pastu ckp org wat fitnah. Melayu ni b bkn melayu kafir,, bkn melayu Islam...tp melayu meloya, melayu bangsat, melayu me-layu. Melayu jenis ni lbh baik pupus semuanya.

No comments: