Tuesday, June 29, 2010

Ulamak sertai Umno: Satu Malaysia kena tipu

Ini berita yang baru kami terima.

Sebenarnya hanya tiga atau empat orang sahaja ulamak muda yang menyertai Umno, manakala selebihnya yang datang pada malam tersebut hanya kerana ‘diperangkap’ supaya hadir.

Mungkin program tersebut terpaksa diatur begitu rupa, kerana jika hanya tiga, empat orang ulamak yang mahu masuk Umno, 'siaran langsung' yang dipaparkan di telivisyen itu tidak nampak hebat dan grand.

Kenyataan tersebut didedahkan kepada Selamatkan Pahang sebentar tadi oleh satu sumber yang layak dipercayai.

Menurut sumber berkenaan, lebih 30 orang ulamak muda yang berbaris bersalaman dengan Datuk Seri Najib Tun Razak pada Jumaat lepas di PWTC itu akan hadir ke satu program Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hasan malam ini. Mereka dijangka akan membuat pengakuan dalam satu sidang media dengan mendedahkan apakah sebenarnya terjadi pada malam tersebut.

Alangkah bodohnya dunia, terpedaya dengan gelagat tiga empat orang ustaz yang gelatat sangat nak masuk Umno, sehingga menyangka sudah ada ‘arus baru’ menyokong Umno dari institusi ulamak yang selama ini amat dihormati oleh orang Melayu .

Alangkah bodohnya pemimpin tertinggi Umno (jika mereka percaya), yang dikelentong oleh tiga, empat orang ulamak yang kerana menurutkan hawa nafsu untuk menyertai parti itu, mereka sanggup memerangkap ulamak muda yang lain untuk berbaris bersalam dengan Najib.

Mungkin beberapa pemimpin PAS juga terpedaya, sehingga telah membuat beberapa kenyataan. Realitinya, pada malam tersebut hanya tong kosong yang dipukul.

Jadi, confirm... tiga empat orang ulamak nak masuk Umno punya hal, satu Malaysia kena tipu!


No comments:

Post a Comment