Monday, June 28, 2010

Lubuk Yu ragut nyawa lagi

Air terjun Lubuk Yu merupakan kawasan perkelahan, mandi manda dan yang paling ideal untuk seisi keluarga kerana arusnya yang tidak begitu deras menjadikan ia air terjun yang paling digemari dan popular.

Di kelilingi Felda Gugusan Jengka dan berada dalam daerah Maran, ia manarik pengunjung luar dan tempatan juga disebabkan kawasannya yang tenang dengan dipenuhi flora dan fauna yang sungguh menyegarkan.

Namun banyak dalam kegembiraan bermandi-manda di hutan lipur itu, kerap kali bertukar tragedi apabila salah berlaku kemalangan yang tidak diingini seperti kejadian mati lemas.

Terbaru ialah pada hari Sabtu lalu di mana Mohd Azhar Azizan, 28, kakitangan Tenaga Nasional Berhad (TNB) yang berasal dari Felda Jengka 17 mati lemas ketika mandi bersama empat rakannya datang berkelah di tempat tersebut.

Bapa kepada seorang anak juga yang bertugas di Tapah, Perak itu pada mulanya dikatakan menyelam ketika mandi di kawasan pada kedalaman 4.3 meter dan tidak timbul menyebabkan rakannya mengesyaki mangsa lemas dan membuat percubaan mencari di kawasan sekitar.

Usaha mereka gagal dan polis dimaklumkan kira-kira jam 8.00 malam dan tiba di kawasan kejadian bersama pasukan Bomba dan Penyelamat dari Balai Bomba Bandar Jengka kira-kira jam 8.25.

Pada masa ini operasi mencari dan menyelamat sedang giat dijalankan. Sehingga kini mangsa masih belum ditemui.

No comments:

Post a Comment