Sunday, July 29, 2018

PAKR Taman Jaya Diri terbengkalai 12 tahun bakal disiapkan



Bagi pemohon Projek Perumahan Awam Kos Rendah Kerajaan (PAKR) di Taman Jaya Diri 2 yang terbengkalai hampir 12 tahun, boleh menarik nafas lega kerana projek tersebut akan disambung sehingga selesai.

Ketika menjawab pertanyaan daripada Adun  Chenor Ustaz Mujibur Rahman Ishak dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Pahang, yang bertanyakan apakah status projek PAKR Taman Jaya Diri 2 yang telah terbengkalai dan apakah tindakan pihak Kerajaan bagi menyempurnakan projek yang telah sejak 12 tahun tergendala itu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan tempatan dan Perumahan Abd Rahim Muda, berkata projek tersebut adalah salah satu program projek subsidi bersilang yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri Pahang.

Katanya, mesyuarat Penyelarasan Tanah Kerajaan yang digantikan  di bawah program Subsidi bersilang bagi PAKR Negeri Pahang pada 05 Mac 2018, pihak pemaju iaitu J&J Holding telah memaklumkan kemajuan projek ialah 68 hingga 79 peratus dan akan menyiapkan keseluruhan projek tersebut bermula Januari 2019 yang melibatkan 186 unit rumah.

Tambahnya, Bahagian Perumahan akan memantau projek ini seperti mana termaktub dalam jadual pelaksanaan yang telah dipersetujui bersama.

Sebelum ini 'projek sakit' berkenaan telah acap kali disiarkan dalam media.

Ustaz Mujib ketika meninjau projek PAKR Taman Jaya Diri 2 yang terbengkalai selama 12 tahun



No comments:

Post a Comment