Tuesday, September 9, 2014

Adun Mentakab tambun sendiri lopak bahaya

TEMERLOH: Setelah lebih seminggu aduan dibuat oleh penduduk kepada Majlis Perbandaran Temerloh (MPT) berkaitan lopak besar di hadapan Sekolah Cina Bandar Mentakab tidak diindahkan, akhirnya wakil rakyatnya sendiri yang turun menambun.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Mentakab Tengku Zulpuri Shah Raja Puji berkata, beliau menyelesaikannya bersama sukarelawan bagi mengelakkan sesuatu yang bahaya berlaku terutama kepada pelajar sekolah berdekatan.

Ceritanya kepada media, semalam semasa dalam perjalanan pulang daripada program mengagihkan kuih bulan beliau telah meninjau keadaan lopak besar dimaksudkan yang telah diadukan penduduknya kepadanya.

“Kemudian berhenti satu lori satu tan di depan saya dan memberitahu dia mahu menambun lubang tersebut. Saya bertanya pada pemandu lori tersebut adakah beliau kontraktor yang di lantik untuk buat kerja itu?

“Pemandu lori itu memperkenalkan diri beliau sebagai Wai, rupanya seorang sukarelawan, beliau buat Kerja amal ini kerana telah ramai penunggang motor jatuh dalam lopak tersebut,” katanya.

Zulpuri berkata, oleh kerana keprihatinan pemandu lori tersebut menyentuh perasannya, lalu beliau turut sama membantu demi untuk keselamatan orang awam dan pelajar-pelajar sekolah yang menggunakan jalan berkenaan.

Tambahnya, banyak lagi jalan yang berlopak dan membentuk lubang besar di jalan raya sekitar Mentakab berikutan hujan sejak akhir-akhir ini.


~ Zulpuri membantu sukarelawan menambun lopak atas jalan


No comments:

Post a Comment