Thursday, December 23, 2010

Pakatan Rakyat Pahang buat aduan SPRM

Bayangkan, papan tanda tandas dalam projek pengubahsuaian Rumah Rehat Bentong yang harganya di pasaran RM65, dituntut dengan jumlah RM871. Set sofa yang pada nilaian pasaran cuma berharga RM990 dituntut RM3,530. Set lampu di pasaran cuma RM9,200 RM38,700. Dan banyak lagi item lain. Ini terkandung dalam laporan Ketua Au...dit Negara bagi Negeri Pahang yang terbaru. Kalau macam ini, mana Pahang tak bankrap?

Ketua Audit Negara juga membuat teguran keras bagaimana kerajaan negeri membuat syarat perjanjian pinjaman yang tidak menjamin kepentingan kerajaan melalui terma perjanjian dengan syarikat-syarikat kerajaan negeri seperti Amanah Saham Pahang (Aspa) dan Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang (PKNP). Bayangkan tidak ada syarat yang melindungi kepentingan kerajaan negeri sedangkan itu am...anah rakyat. Ini boleh terdedah kepada penyelewengan dan menjerumuskan negeri Pahang kepada kebankrapan.

Serentak dengan itu, Pakatan Rakyat Negeri Pahang diketuai Roslan Zainal, Ahmad Nizam Hamid, Hashim Abdullah, Abdul Kadir Manap serta 30 orang penyokong mengiringi.



No comments:

Post a Comment