Wednesday, January 26, 2011

MTD Kuala Semantan, Amal sampaikan sumbangan

TEMERLOH: Prihatin dengan permasalahan keperitan rakyat di awal musim persekolahan, Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Semantan dan Pemuda Amal terus memberikan sumbangan kepada tiga keluarga yang kurang berkemampuan di Taman Perumahan Seri Semantan dekat sini hari ini.

Sumbangan berupa wang tunai dan peralatan sekolah itu disampaikan oleh Pengarah Dun Ahmad Zuber Omar, mewakili Adun Kuala Semantan Syed Hamid Syed Mohamad dalam satu majlis yang diadakan di Pasti Al-Husna.

Penerima ialah Mohamad Aziri Arif, Mat Yasin Mamat dan Erawati Harun yang masing-masing mempunyai antara tiga hingga 8 orang anak yang masih bersekolah.

Ahmad Zuber dalam ucapannya menyatakan sumbangan yang disampaikan adalah sebagai satu tanda keprihatinan wakil rakyat kawasan berkenaan demi melihat anak-anak penerima bantuan meneruskan persekolahan.

“Kita faham dengan himpitan peningkatan kos hidup, bayaran persekolahan yang tinggi dan kurangnya pendapatan boleh membantutkan persekolahan anak-anak. Namun pembelajaran mereka perlu diteruskan demi menjamin masa depan mereka.

“Kita mungkin tidak boleh mewariskan kekayaan kepada mereka pada masa ini, tetapi kita mestilah membekalkan zuriat kita dengan ilmu dan pelajaran demi kehidupan mereka pada masa akan datang

“Sumbangan yang disampaikan hari ini adalah hasil daripada sumbangan orang ramai juga dan insyaAllah kita akan terus panjangkan amal jariah ini,” katanya.

Menurut Zuber, sejak awal persekolahan tahun ini pihak MTD dan Amal telah menyumbangkan kepada tidak kurang 100 penerima yang memerlukan di sekitar Dun Kuala Semantan.

Turut hadir, Ketua Amal Temerloh Meor Zakbar Endut dan beberapa Muslimat Cawangan Taman Seri Semantan.







No comments:

Post a Comment