Tuesday, September 11, 2012

Isu Nasha: Polong mula melolong

Rupa-rupanya Umno begitu tegar dan teruja untuk menggunakan isu Nasharuddin Mohd Isa sebagi propaganda dan gerak saraf bagi menyerang dan melemahkan PAS.

Umpamanya lidah rasmi Umno, Utuseks Malaysia hari ini mulai melalak dan melolong menuduh itu dan ini apabila Majlis Syura PAS dan Jawatankuasa PAS Pusat tidak mengambil sebarang tindakan terhadap AJK PAS Pusat itu.

Jika boleh, sudah tentu parti ‘syaitan yang dikenali’ itu mahu Nasha dijadikan seperti Dr Hasan Ali dipecat daripada PAS. Pertama, bolehlah ditembak pelbagai tuduhan. Kedua, Nasha sendiri akan digunakan oleh Umno sebagai peluru menembak PAS, sebagaimana yang dibuat terhadap Hasan yang gemar bercakap tentang akidah itu.

Kebetulan memang tidak ada ustaz berwibawa dalam parti syaitan itu. Ia terbukti apabila Najib terpaksa mengambil Nasha sebagai penterjemah apabila bertemu dengan orang-orang Arab baru-baru ini.

Lagipun itu itu hidup selama ini di atas isu menyerang lawannya. Buktinya ialah kes Tengku Razaleigh satu masa dulu yang dituduh memakai tengkolok kristian. Walaupun tengkolok yang sama dipakai oleh Dr Mahathir.

Justeru itu hari ini, bagaikan polong yang dibakarkan belacan atau bagaikan pontianak yang dipaku di tengkuk, suara Umno itu memekik dan melolong kesakitan!

Padan muka!



No comments:

Post a Comment