Thursday, August 9, 2012

Dr Asri sanggah lebai Umno

Kenyataan seorang tok lebai Umno, Abdullah Sa'amah, bahawa haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong atau DAP dalam lidah rasmi Umno Utuseks Malaysia semalam, turut mendapat komen bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainal Abidin.

Asri dalam facebooknya berkata, “jika haram mengundi bukan Islam, maka melantik menteri-menteri bukan Islam juga haram”.

Dikhabarkan, ulamak-ulamak muda Umno juga bersetuju dengan pendapat Asri.

Entah di manalah kefahaman yang diperolehi tok lebai Umno itu apabila mengatakan: "Perjuangan DAP tidak terima Perlembagaan negara, mereka mahu sama rata Islam dan bukan Islam, kuil dan masjid juga mahu sama rata. Wajib orang Islam dalam Pas, UMNO dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menolak DAP yang mencari jalan hendak menguasai negara melalui undi pada pilihan raya.

"Parti-parti yang bekerjasama dengan DAP juga berdosa disokong kerana sokongan kepada mereka bermakna kita juga menyokong DAP sebab mereka satu pakatan," katanya.

Sepatutnya lebai ni kena belajar lebih sikit, siapakah yang menghapuskan bayaran per kapita kepada sekolah agama rakyat (SAR) dulu sehingga banyak yang terpaksa ditutup (termasuk pondok) jika bukan Umno?

Parti manakah yang menghapuskan tulisan (Melayu) jawi dulu sehingga hampir semua generasi muda buta membaca kitab-kitab kuning?

Cina manakah yang setiap hari setiap masa menentang pelaksanaan hudud, dan diisytiharkan secara terang-terangan kalau tidak apek porno dari MCA?

Pemimpin parti manakah yang terang-terangan mengatakan jika “dilaksanakan hukum hudud maka habislah batu di Malaysia tak boleh buat jalan raya lagi”?

Pemimpin parti mana yang tertang-terang menghina sunnah Nabi (isu bercukur) dan menghina ulamak (air jampi).

Tok Lebai Umno hari ini mendapat sambutan gemuruh dan meriah apabila muncul dalam lidah rasmi Umno.

Tetapi umat Islam tetap mengutuk kerana secara langsung atau tidak, dipergunakan Umno (yang sejak lama menentang pelaksanaan hukum Islam) untuk kepentingan politik!

Maka daripada tak berapa tahu tentang tipu muslihat Umno, lebih baiklah nasihatkan pemimpin Umno supaya suruh tutup aurat. Kerana memperlihatkan aurat itu sudah jelas haram!





No comments:

Post a Comment