Thursday, December 9, 2010

Isteri kedua pengerusi Syabas fail cerai

KUALA LUMPUR: Isteri kedua kepada Pengerusi Eksekutif Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas), Tan Sri Rozali Ismail memfailkan permohonan untuk bercerai secara baik di Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Permohonan Justynn Cassandra, 25, difailkan pada bulan lalu dan permohonan tersebut disebut di hadapan Hakim Syarie Ab Malik Awang pada Rabu.

Pada prosiding itu, peguam syarie Fakhrul Azman Abu Hassan yang mewakili Rozali memohon mahkamah memberikan masa selama tiga bulan untuk membolehkan kedua-dua pihak menyelesaikan perkara itu secara baik.

“Saya dimaklumkan oleh anak guam bahawa mereka masih belum membuat sebarang perbincangan mengenai permohonan ini,” tambah Fakhrul Azman.

Bagaimanapun, permohonan itu dibantah oleh peguam syarie Amli Embong yang mewakili Justynn.

“Tempoh tiga bulan adalah terlalu lama kerana mereka sudah tidak bersefahaman. Saya mohon diberikan dua minggu untuk mereka berbincang,” katanya.

Ab Malik kemudian membenarkan kes tersebut ditangguhkan sehingga 4 Januari depan untuk Rozali membuat keputusan terhadap permohohan plaintif.

Rozali dan Justynn mendirikan rumah tangga pada 2006 di Perlis dan dikurniakan dua orang anak berusia empat dan setahun.


~mStarOnline


7 comments:

  1. Apa nak kecoh..Kalau hang tak tau cerita sebenar tak payah nak panjang2kan. Apa la nak jadi, hal peribadi orang pun nak dijadikan isu panas.

    Ingatlah dosa pahala woi.

    Jaga diri hang dan keluarga hang daripada api neraka.

    ReplyDelete
  2. Janganlah timbulkan kekeruhan. Sekalipun kita tak suka kepada Rozali, janganlah dok caca cerita peribadi dia pada orang.

    Jangan kerana perselisihan politik, semua hal peribadi orang tu kita nak bongkar dan nak dijadikan isu.

    Anggaplah ini ujian Allah pada setiap hambaNya.

    Kita ni tak tau Allah nak uji macam mane pulak

    ReplyDelete
  3. Kepada kedua-dua pahlawan pedang pendek di atas diucapkan tahniah kerana sifat kamu berdua yang tidak boleh melihat orang lain tertindas dan disusahkan. Kamu berdua juga perlu menasihati semua akhbar, majalah hiburan, tabloid dan media elektronik kerana kerap menyiarkan artikel atau berita yang bersangkutan dengan kehidupan orang lain (bukan lembu atau itik), contohnya, Metro atau TV3 yang lazimnya menceritakan keperibadian manusia lain, manakala majalah Hiburan tak payah nak ceritalah, memang kerja dia. Tahniah sekali lagi! Sebab kamu berdua seperti musang berbulu ayam atau lebih sesuai dipanggil "munafik".

    ReplyDelete
  4. Amboiiii...
    bila media2 penjilat Umno-Apco dihentam ulamak, hentam pejuang rakyat, takder pula berok dua eko kat ats nun nak kecoh...

    bila yg bergaji setengah juta sebulan mentekedah duit rakyat ni, hangpa sebok plak dah?

    ... akai tak dak ka?

    ReplyDelete
  5. bini dia udah tau duit tak masyuk lagi...
    org macam ni patutpun bini ajaar jangan hanya nak burit sampai mentedarah duit rakyat

    ReplyDelete
  6. kenapa nak marah-marah.yang siarkan berita ni suratkhabar the star,berita harian.siap masuk berita lagi.
    apasal korang tak marah kat depa

    ReplyDelete
  7. manyak duit.....ati tak damai......barakah takde....respectful ntah ler...kalu idup dah mcm tu.....

    ReplyDelete