Sunday, November 4, 2018

Rafizi diserang di Keningau

Pertembungan jawatan Timbalan Presiden PKR semakin panas dan mendebarkan apabila salah seorang calonnya, Rafizi Ramli ‘diserang’ ketika proses pemilihan Cabang Keningau, Sabah di sebuah dewan di Kampung Merampong, didapati kecoh, tegang dan dalam suasana hinggar-binggar petang semalam.

Ketika kejadian kira-kira jam 5 petang itu, Rafizi mendakwa kepalanya disentuh sebelum dibawa keluar dan membuat laporan polis.


Pemangku Ketua Polis Daerah Keningau, Asisten Superintendan Lee Nyuk Kim mengesahkan, pihaknya ada menerima laporan polis daripada Rafizi.

“Saya difahamkan berlaku kekecohan ketika proses pemilihan cabang di dalam dewan.

“Polis sedang menyiasat berhubung kejadian itu,” katanya ketika dihubungi, sebentar tadi.

Video kekecohan tersebut turut disebarkan secara meluas mulai semalam.

Dalam pertembungan satu lawan satu, Rafizi yang juga Naib Presiden PKR dan bekas Ahli Parlimen Pandan, menentang penyandang Datuk Seri Mohd Azmin Ali yang dikatakan pada masa ini mendahului Rafizi dengan undi yang kecil.

Pemilihan kepimpinan PKR kini sedang berlangsung sementara Datuk Seri Anwar Ibrahim sudahpun mengesahkan jawatannya sebagai presiden yang menang tanpa dicabar.

Pertembungan Azmin dan Rafizi ketika ini disifatkan paling sengit dalam sejarah parti-parti politik di negara ini dan turut mendapat perhatian sehingga ke luar negara.

No comments:

Post a Comment