Wednesday, October 15, 2014

Penduduk marah padang jadi stor barang

Penduduk-penduduk Taman Rimba, Mentakab kesal dengan pihak Majlis Perbandaran Temerloh (MPT) yang tergamak meluluskan projek pembinaan stor barangan di atas padang permainan yang sedang digunakan penduduk.

Tanah lot bernombor 2958 itu , diberikan kelulusan projek oleh MPT 10/2/3277(BB025/2014) berdasarkan yang tertera pada papan tanda.

Taman Rimba ini telah wujud sejak tahun 1975 lagi dan kini mempunyai lebih 1,000 buah. Selama ini di situlah tempat penduduk beriadah dan bersukan.

Lazimnya jam 6 pagi penduduk akan berlatih Taichi manakala di sebelah petang pula pemuda-pemuda akan bermain bola Keranjang di situ.

Namun pada 14 Oktober lalu kira-kira jam 9 pagi pihak kontraktor telah memacak papan tanda dan memulakan korekan tanah. Selepas itu mereka berhenti apabila penduduk datang bertanyakan tujuan mereka berbuat demikian.

Adun Mentakab Tengku Zulpuri Shah Raja Puji yang turut bergegas ke lokasi berkenaan berkata, sepatutnya Ahli Majlis Kawasan , penghulu atau pihak berkuasa tempatan mesti tahu dan faham bahawa di situ merupakan tempat kemudahan Awam (Taman Permainan). Ianya tidak boleh di hapuskan atau di musnahkan bergitu sahaja tanpa tapak pengantiannya.

“Jumlah penduduk ramai, jadi mana tempat lain yang akan mereka gunakan?

“Sekiranya tanah tersebut milik persendirian, maka pihak MPT mestilah memikirkan jalan keluar dan penyelesaiannya,” katanya.


No comments:

Post a Comment