Wednesday, September 5, 2018

“Alhamdulillah...terima kasih...sekarang masa saya untuk bekerja”

Adun Tahan Ustaz Mohd Zakhwan Ahmad Badarddin, menyambut kemenangannya yang diputuskan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dengan penuh kesyukuran.

Katanya, petisyen Pilihanraya DUN Tahan yang dikemukan oleh bekas calon BN Datuk Seri Wan Amizan Wan Abdul Razak,  ditolak oleh mahkamah dengan kos RM10,000 kepada setiap Responden.

“Saya dengan rasa penuh kesyukuran mengucapkan jutaan terima kasih buat barisan peguam yang diketuai oleh Tuan Mohd Harris Abdullah dan pasukannya, para pimpinan PAS Negeri Pahang YB Ustaz Rosli Abdul Jabar, YB Andansura Rabu, Ustaz Yohanis Ahmad dan semua ahli-ahli PAS serta para penyokong yang siang malam mendoakan saya dan PAS sejak dari mula proses perbicaraan hingga ke hari ini.


“Sekarang masa untuk saya melaksanakan dan meneruskan khidmat saya kepada semua penduduk DUN Tahan. Doakan saya agar dapat melaksanakan amanah ini dengan sebaiknya,” tulisnya dalam mesej pendek secara spontan setelah diisytiharkan sebagai kekal sebagai wakil rakyat di Dun berkenaan.

Pada PRU lepas Zakhwan memenangi Dun Tahan dengan majoriti 69 undi. Zakhwan memperolehi 5,638 sementara Wan Amizan mendapat 5,569 manakala undi rosak 255.

Zakhwan dinamakan sebagai defendan pertama dan SPR defendan kedua.

Selain Harris, Zakhwan diwakili peguam-peguam, Kamaruzaman A. Wahab, Saifudin Osman dan Azahari Saleh.

Manakala SPR diwakili Satiya Kumar Dass.

Berita berkaitan:  https://selamatkanpahang.blogspot.com/2018/09/dun-tahan-kekal-milik-pas.html


No comments:

Post a Comment