Monday, December 22, 2014

102 pelajar miskin kini tersenyum buka sekolah tahun depan

Seramai 102 pelajar kurang berkemampuan dalam Dewan Undangan Negeri (Dun) Kerdau mampu menguntum senyum apabila diraikan dengan sumbangan set lengkap persekolahan sempena penggal baru persekolahan 2015.

Daripada jumlah tersebut, 18 daripadanya dari bangsa Cina dan 10 India dalam kategori keluarga miskin yang diraikan dalam majlis ‘Kembali ke Sekolah 2015’ di Darul Hikmah, dekat sini kelmarin.

Penyelaras PAS Dun Kerdau Ustaz Kamal Ashaari yang menyampaikan sumbangan tersebut, berkata sumbangan yang diberikan meliputi beg, pakaian lengkap, kasut dan alat tulis dengan kos kira-kira RM100 ringgit bagi seorang penerima.

“Ini merupakan acara tahunan bagi Dun Kerdau sejak tiga tahun bagi golongan kurang berkemampuan ini. Alhamdulillah, selain bantuan sempena pembukaan sesi baru persekolahan ini ini kita juga membantu mereka pada setiap kali menjelang sambutan puasa dan menyambut hari raya.

“Begitu juga apabila mereka ditimpa musibah seperti banjir, kebakaran dan kemalangan. Biasanya Dun Kerdau tidak melupakan golongan ini,” ujarnya.

Turut hadir Pengarah Dun berkenaan Ahmad Mat Yaman serta ahli jawatankuasanya.

Dun Kerdau berada dalam Parlimen Kuala Krau dan mempunyai 13 unit peti undi (UPU).



~ Ustaz Kamal (kanan) menyampaikan beg berisi set lengkap ke sekolah kepada pelajar.

No comments:

Post a Comment