Tuesday, July 19, 2011

Najib bertemu ketua paderi: Apa kata Utusan?


Pada satu ketika dulu ketika mendedahkan pertemuan antara Ketua Mneteri Pulau Pinang Lim Guan Eng (LGE) dengan paderi, begitu gamat dan becoknya lidah rasmi Umno Utusan (ada yang meanggilnya Utusex) Malaysia membuat tohmahan kononnya ada 'agenda untuk menjadikan Malaysia agama rasminya Kristian'.

Begitulah jahat, hipokrit dan jijiknya media propaganda parti pemerintah ini. Kebenaran fakta tidak pernah dipedulikan, yang menjadi perhitungan hanyalah asalkan tuduhan dan serangan kepada lawan.

Semalam Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melawat ke Vatican, Rom bertemu Ketua Gereja Katolik, Pope Benedict XVI.

Ada yang berkata Najib akan menggunakan lawatan tersebut untuk meraih undi dan mengekalkan popularitinya di kalangan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak. Begitu juga dengan pengaruh BN yang amat ketara menurun di kalangan pengundi bandar sekarang.

Sebenarnya Najib lebih berkuasa daripada LGE untuk berbuat apa saja di negara ini. Sepatutnya demi negara, media wajar lebih mencurigai lagi.

Tetapi Utusex Malaysia, oleh kerana bersifat telunjuk lurus kelingking berkait dan double standardnya tidak pula melihat persepsi itu. Fakta dibutakan.

Selebihnya terpulanglah kepada anda semua untuk menilai media dayus perdana ini!


No comments:

Post a Comment