Saturday, March 5, 2011

Umno, media pemfitnah patut didoakan kemusnahan


Rakyat yang bencikan fitnah dan adu domba patut mendoakan kemusnahan golongan yang membawa gejala tersebut demi maruah seorang ulamak dan menjaga kemurnian Islam sebelum bala yang lebih besar menimpa umat.

Sementara rakyat yang akan mengundi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kerdau besok, mesti menolak kumpulan pemfitnah supaya tidak mengundang kemurkaan yang lebih besar.

Ini disebabkan para pemimpin dan media Umno terbukti berbohong ketika mereka memfitnah Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membeli tanah peneroka Felda, sedangkan tanah tersebut dibeli oleh pihak lain.

Ia sebenarnya dibeli oleh Ibrahim bin Osman, seorang guru yang hanya meminjam duit dari Tuan Ibrahim dan kini tanah itu dicagarkan oleh Ibrahim kepada MARA untuk satu pinjaman lain.

"Sebenarnya apa yang berlaku adalah, seorang peneroka Felda telah mengiklan di merata-rata tempat mahu menjual tanahnya. Beliau juga telah menemui saya dan meminta saya membelinya," katanya dalam sidang media hari ini.

Jawapan tersebut boleh dibaca di: http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=31222:umno-dan-medianya-menipu-pembeli-tanah&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124

Fitnah tersebut mulai dibangkitkan oleh Utusan Online dengan memetik kenyataan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob mendakwa Tuan Ibrahin membeli tanah milik peneroka Felda.

Isu tersebut dikatakan sengaja dibangkitkan di saat-saat akhir menjelang pengundian PRK Kerdau dengan niat jahat dan tidak sempat dijelaskan, hanya semata-mata dengan motif menang tanpa mengambil kira kesannya.

Tuan Ibrahim ialah Pengarah PRK bagi PAS sementara Adnan merupakan Pengarah PRK BN.

Di sepanjang kempen, Tuan Ibrahim tidak pernah pun memilih untuk mempermainkan peribadi Adnan walaupun orang ramai tahu siapa beliau.

Maka demi mengelakkan fitnah berpanjangan, umat Islam mesti mendoakan kehancuran pemfitnah dan pengundi terlibat memilih golongan yang teraniaya iaitu calon PAS Hassanuddin Salim.

Dalam pada itu, Pahang Selamat menyokong penuh hasrat Tuan Ibrahim untuk menyaman media dan individu yang terlibat ke muka pengadilan. Puak yang membawa fitnah tidak sepatutnya dibiarkan berleluasa di muka bumi ini. Sebab, jika fitnah mula dibiarkan menular di sanalah bakal berlaku kehancuran kaum tersebut!

2 comments: