Thursday, March 24, 2011

Kenapa Ketua Cabang PKR Jerantut sertai parti Kita?

Ketika ini tidak ada sesiapa yang tahu apakah sebenarnya yang berlaku di sebalik tindakan Ketua Cabang PKR Jerantut, Mohd Nor Jaafar, yang menyertai Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) pimpinan Datuk Zaid Ibrahim.

Menurut sumber, Mohd Nor dikatakan menyertai Kita minggu lalu tetapi tanpa pendedahan kepada media. Tetapi disahkan oleh pimpinan PKR negeri.

Kepimpinan PKR Jerantut pada masa ini dipangku oleh timbalan ketua cabang.

Ketua AMK Cabang Kuala Krau yang juga Naib AMK PKR Negeri Pahang, Hafiz Harun, ketika ditemui, mengatakan pernah dihubungi Mohd Nor minggu lalu sambil menawarkan jawatan Ketua Pemuda Kita negeri.

Namun Hafiz berkata, beliau menolaknya.

Tambah Hafiz, beliau juga tidak menyangka Mohd Nor tergamak meninggalkan PKR kerana beliau setakat ini, dakwa Hafiz, tidak mempunyai sebarang masalah.

Bagaimanapun Hafiz mengaku bahawa Mohd Nor pada pemilihan kepimpinan PKR tahun lalu telah berkempen atau menyokong Zaid sebagai Timbalan Presiden PKR. Tetapi tidak menyangka sanggup pula keluar PKR demi untuk duduk bersama Zaid.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008 Mohd Nor telah bertanding mewakili PKR di Dun Damak, dalam Parlimen Jerantut.

Beliau sebenarnya boleh menang merampas Dun tersebut daripada BN tetapi terhalang kerana berlaku pertandingan tiga penjuru iaitu turut disertai oleh DAP.

Mohd Nor ialah abang kepada Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang, Dr Hamzah Jaafar.

GAMBAR:
Mohd Nor (kanan sekali) bersama kepimpinan PR Pahang dalam satu program di markas PAS Temin, Jerantut


No comments:

Post a Comment