Saturday, February 26, 2011

Kerdau janjikan pertembungan sengit: PR - BN

TEMERLOH: Bandar ini bakal menyaksikan satu 'pertempuran' sengit melibatkan dua kelompok dalam politik orang Melayu.

PAS yang mewakili Pakatan Rakyat dan Umno yang betanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kerdau memulakan kempen secara agresif pada hari pertama sebaik sahaja proses penamaan calon berakhir.

Tinjauan mendapati, jentera kedua-dua parti mula dilihat bergerak menjalankan kempen termasuk menemui pengundi dari rumah ke rumah, mengadakan program di bilik-bilik gerakan dan mengedarkan risalah.

Calon kedua-dua belah pihak pula dilihat sudha mula menemui orang ramai.
Kempen dijangka akan lebih menarik menjelang malam. Di Pihak PAS, Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan melancarkan Buku Jingga yang mengandungi janji dan tawaran PR sekiranya memerintah negara dalam satu ceramah besar-besaran di markas besar PAS Kerdau.

Sementara Umno turut mengatur majlis bersama Timbalan Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin. Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob pula sudah beberapa hari 'berkubu' di kawasan Orang Asli Paya Sendayan dan Telok Sentang.
Kedua-dua parti dilihat memberi tumpuan utama di Kerdau berbanding satu lagi PRK, di Merlimau. Malah, Ini oleh seorang pegawai risikan polis ketika ditemui pagi tadi, mengesahkan media dan agensi tersebut turut memberi perhatian lebih daripada Merlimau.Ini dapat dilihat daripada kontinjen polis yang diletakkan dalam kuantiti luar biasa besarnya.
Dalam perarakan mengiringi calon ke pusat penamaan pagi tadi, sebahagiam besar pimpinan utama BN berada di Kerdau bersama Muhyiddin sementara PAS diketuai oleh presidennya sendiri, Abdul Hadi.

1 comment:

  1. Jika Syeikh Al Azhar bersekongkol dgn parti asobiah dan sekular pasti tetap kita lawan inikan pula si Samdol ni yg SPMnya dulu ntah pangkat brapa... BM tak kredit pulak tu.......

    ReplyDelete