Wednesday, February 9, 2011

Aktivis PAS sakit perlu sumbangan

TEMERLOH: Aktivis PAS, Abdul Manaf Mohamad, 71, terdampar akibat menderita sakit saraf dan buah pinggang sejak tiga tahun lalu di rumahnya di Kampung Desa Murni Songsang, dekat sini.

Menurut anaknya, Salina, 24, bapanya yang merupakan bekas AJK Cawangan PAS Kampung Tan Sri Yahya, lumpuh sejak tiga tahun lalu dan kini terpaksa berulang-alik ke hospital bagi mendapatkan rawatan.

“Ayah saya kini terpaksa berulang-alik ke Hospital Universiti Kebangsan Malaysia (HUKM) dan juga rawatan haemodialisis di Hospital Sultan Ahmad Shah, Temerloh bagi mendapatkan rawatan.

“Sebelum ini ayah merupakan pemandu bas, tapi sekarang tidak boleh bekerja lagi sedangkan masih punya tiga orang anak dalam tanggungan,” katanya ketika di temui semasa lawatan Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang Dr Hamzah Jaafar ke rumahnya baru-baru ini.

Dalam lawatan tersebut Dr Hamzah turut menyampaikan sumbangan bagi pihak PAS Pahang. Turut hadir ialah Pengarah PAS Dun Mentakab Norazmi Abdul Majid.

Sementara itu, Salina turut merayu orang ramai yang sudi menghulurkan sumbangan bagi belanja membeli lampin dewasa dan ubat-ubatan kepada ayahnya, bolehlah memasukkan wang ke akaunnya di Maybank: 156057389591 atas namanya.

Beliau boleh dihubungi di talian: 0199873584.

GAMBAR
Dr Hamzah (kanan) sedang menghulurkan sumbangan wang kepada Abdul Manaf. Di sebelah beliau ialah Norazmi



No comments:

Post a Comment