Friday, April 6, 2018

WARKAH BUAT PARA AMILIN


Dikala gendang telah dipalu:

Tajdidkan niat perjuangan kita hanya kerana Allah swt, kerana hanya dengan itu sahajalah, penat lelah kita, peluh yang mengalir, sengkang mata kita, derma yang dihulurkan diberikan pahala oleh Allah swt.

Tekadkan hati dengan penuh kesabaran untuk hadapi semua cabaran perjuangan dengan keyakinan bahawa tiada sesuatu mudarat akan berlaku kecuali dengan izin Allah swt.

Matlamat utama perjuangan kita adalah kerana menuntut keredhaan Allah swt. Maka jangan kita kecewa jika manusia tidak meredhai kita, hanya kerana redha Allah swt sahajalah kita akan peroleh kebahagiaan dunia dan Akhirat.

Jangan berdukacita dengan segala fitnah dengan keyakinan bahawa kebenaran itu datangnya dari Allah swt, yang benar tetap benar walaupun manusia mendustainya dan yang salah tetap salah walaupun manusia membenarkannya.

Jangan bimbang dengan apa jua keputusan pilihanraya nanti, kerana semuanya telahpun berada didalam ilmu Allah swt, yang mesti kita sesali ialah apabila kita tidak lansung membantu agama Allah swt ini.

Jangan sedih dengan caci maki kerana mereka tidak akan dibiarkan oleh Allah swt begitu sahaja, semua perbuatan manusia samada baik atau buruk semuanya akan dibalasi oleh Allah swt, tiada satupun yang akan terlepas dari persaksianNya.

Mujahadah melawan nafsu yang cenderung untuk bermalas-malas dalam perjuangan, kerana tidak pernah ada balasan baik bagi orang yang malas kecuali kedukaan dan kesedihan.

Jangan rasa lemah jika kita melihat musuh lebih kuat dan ramai kerana kita ada senjata hebat dan tajam iaitu doa, jangan malas berdoa kerana orang yang malas berdoa ialah seumpama orang yang berperang tanpa senjata, mudah dikalahkan.

Istiqamahlah menjadikan Islam sebagai dasar perjuangan kerana hanya Islam sahajalah agama yang yang diredhai Allah swt dan juga juga yang telah dijanjikan oleh Allah swt pada suatu masa nanti bahawa "ISLAM PASTI MENANG".

.Selamat Berjuang Kepada Semua Para Amilin.

ROSLI ABDUL JABAR
PESURUHJAYA PAS PAHANG.

No comments:

Post a Comment