Monday, September 19, 2011

Ahli PAS tertua maut motosikal dirempuh kereta

TEMERLOH: Ahli PAS Kampung Paya Luas Jantan Taib (Pak Cu), 95, meninggal dunia semalam (Ahad) selepas motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah kereta dari arah belakang berhampiran simpang lampu isyarat Hospital Ahmad Shah di sini.

Menurut Ketua Cawangan PAS Paya Luas Ustaz Najmi, Pakcu yang juga bapa mertua kepada Ketua Kampung Paya Luas, Nordin Idris, pada kira-kira 4 petang semalam ketika menerima rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh akibat kecederaan parah di kepala.

Najmi berkata, dalam kejadian 11.30 pagi itu, Pak Cu yang baru keluar dari simpang 7-Eleven (seberang hadapan hospital), ketika mahu membelok motosikalnya masuk ke kampung Paya Luas, telah dirempuh kereta berkenaan menyebabkan arwah tercampak lalu koma dan di bawa ke wad kecemasan hospital.

Pemandu kereta berumur 37 tahun dari Kampung Badok dan isteri serta tiga anaknya tidak mengalami sebarang kecederaan.

Pak Cu menjadi ahli PAS Cawangan Paya Luas sejak tahun 1980-an. Beliau berasal dari Kampung Bangau Tanjung di sini dan merupakan anggota pejuang Angkatan Pemuda Insaf (Api) di zaman mudanya.

Pak Cu semasa hayatnya pernah memberitahu , beliau dilahirkan pada 1916, menjadikan beliau ahli PAS tertua di Temerloh. Tetapi dalam kad pengenalannya dicatatkan 1927.

Beliau memberi bukti, masih ingat dan sempat menyaksikan bah besar tahun 1926 dulu.

~ gambar hiasan

1 comment:

  1. Al-Fatihah... Tapi mengapa Polis tu ade kat situ... Pembangkang kate Polis anjing kerajaan BN... tapi nampaknyer Polis tolong tak kire fahaman politik ape pun... isk... sape yang jahat sebenarnyer ni.. aku ker... pembangkang ker.. BN ker.. Polis ker.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete