Sunday, February 10, 2013

Nasha bertanding BN, idea baik!

Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa mencadangkan, BN melalui Umno, memberi peluang kepada bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang jika parti itu berminat dan memerlukan bekas orang nombor dua Pas itu.

"Nasharudin kelihatan seperti begitu cuba untuk membantu Umno dalam pelbagai hal hingga ketepi kepentingan Pas sendiri. Kerana itu, jika benar Umno perlukan dia, buka peluang untuk dia bertanding di mana-mana kerusi atau beri laluan di Bachok," katanya pada sidang media di Kota Darul Naim, semalam.

Husam berkata, pengguguran Nasharudin daripada Majlis Syura Ulama Pas bukan disebabkan kerjasamanya dengan Umno, tetapi ketidakhadirannya dalam beberapa mesyuarat Majlis Syura dan Pas Pusat.

"Kalau dia nak, dia boleh merayu semula. Saya cadangkan dia kembali, tetapi dengan syarat, dia mesti patuh pada peraturan dan hadir mesyuarat seperti biasa. Dia bukan Umno tapi semua kerja yang dilakukan adalah untuk membantu Umno.

"Kalau kita kahwin dan isteri main kayu tiga, dayuslah kalau kita tidak tegur perbuatan dia," katanya.

Menurutnya, pendekatan Pas adalah menepati matlamat untuk menukar dasar kerajaan yang zalim.

Komen aku pula, Nasha boleh menaiki hirarki lebih tinggi dalam Umno. Umno sekarang sedang menangguhkan pemilihan kepimpinannya pada semua peringkat sejak dua tahun lalu. Ertinya selepas PRU, akan berlaku pemilihan jawatan.

Mana tahu jika nasib Nasha baik, orang Umno memang memerlukan ulamak profesional yang pandai banyak bahasa itu, Nasha boleh bertanding Timbalan Presiden atau Presiden Umno sendiri!



No comments:

Post a Comment