Thursday, February 14, 2013

Najib dimalukan media Singapura


Di sebalik puji-pujian melangit oleh media Umno kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika menyambut Tahun Baru Cina bersama Psy Gangnam Style di Pulau Pinang tempoh hari, media Singapura mendedahkan sebaliknya.

Diceritakan bagaimana Najib terpaksa menanggung malu yang amat sangat di hadapan 80,000 penonton Psy apabila menjerit sebanyak tiga kali, ketika ditanyakan: “Are you ready for BN?”
Sebaliknya, orang ramai menjerit "Yes" sebanyak tiga kali apabila Najib bertanya: " Are you ready for Psy"

Ramai yang mengatakan peristiwa yang berlaku di Han Chiang College hanya datang untuk menonton Psy, bukan untuk mendengar kempen Najib yang bernilai RM2 juta itu.

Akhbar tersebut dalam komentarnya, mengatakan Najib bukanlah seorang PM yang pintar kerana dia sepatutnya mengelak daripada mengulangi soalan itu selepas mendengar jeritan “No” dalam percubaan pertama beliau.

Isteri yang dianggap ‘membebankan suami’ Rosmah Mansor, pula diboo apabila dia naik ke atas pentas untuk menyanyikan lagu-lagu tahun baru Cina. Terdapat juga cubaan menampilkan Psy dan pemimpin BN di atas pentas bersama-sama (sebagai bahan kempen). Tetapi Psy enggan muncul di atas pentas dengan pemimpin BN.

Tidak lama selepas persembahan oleh Psy, orang ramai mula beredar meninggalkan tempat itu.

No comments:

Post a Comment