Friday, December 2, 2011

Tergamak Umno hina ulamak sebagai pukimak...

Dalam Persidangan Agung Umno yang sedang berlangsung, ada disebutkan oleh pemimpin parti itu bahawa Umno tidak rasis.

Iya, Umno tidak rasis apabila kebulurkan undi Cina dan India. Sebab itulah mereka boleh kekal memerintah selama setengah abad kerana boleh duduk seselimut dengan Cina MCA/Gerakan dan Keling MIC.

Justeru apabila bertemu dengan bangsa-bangsa itu, propaganda politik mereka akan bertukar sama sekali. Dengan puak ini mereka akan terus menyerang PAS, termasuk mengatakan jika PAS memerintah, kepala Cina dan Keling akan dipotong “atas bawah”. Keberanian Presiden MCA menghina hudud dalam setiap ucapannya kerana mereka melihat orang Islam Umno sendiri memperlekeh hudud.

Tetapi apabila bertemu dengan orang Melayu, di situlah mereka akan menjadi sangat rasis seumpama “Cina” sudah mahu menguasai Malaysia. Cina yang mereka sebutkan ialah DAP. MCA? MCA yang jadi rakan sekongkol mereka disembunyikan seolah-olah mereka bukan Cina. Yang Cina hanya DAP.

Mereka kata, jika Umno kalah DAP Cinalah yang akan memerintah! Bukankah pelik? Yang bertanding melawan BN diwakili Umno ialah PAS. Siapa PAS, tidakkah Melayu? Yang bertanding melawan Cina MCA pula ialah DAP.

Kasihan kepada pakcik makcik tegar Umno yang duduk jauh di ulu, seumur hidup mereka ditipu Umno!

Tahukah anda, bahawa apabila Umno sedang tersepit mereka akan mencari PAS untuk mengajak bersatu? Iya, itulah yang dilakukan oleh mereka apabila mereka hampir tertiarap selepas PRU 1969, Selepas PRU 1999 dan selepas PRU yang terbaru.

Itulah wajah Umno sebenar.

Satu lagi yang ingin disentuh ialah mengenai sikap pendokong Umno yang mendakwa apabila berpolitik, maka mereka menjadi “binatang politik”. Ertinya dalam berpolitik tidak ada agama lagi dengan maksud tiada lagi akhlak dan ihsan.

Video yang dipaparkan di atas, menjadi bukti bahawa Umno sanggup melakukan apa saja sehingga seorang ulamak tergamak digelar “pukimak”!

Yang bercakap itu pula, orang 'sumpah keramat' yang pernah diberi ruang oleh PAS berucap di pentas-pentas PAS. Begitulah, apabila Umno... inilah spesisnya!

Anda nilailah sendiri!

No comments:

Post a Comment