Monday, April 20, 2015

Hadi, Tuan Ibrahim regu pilihan mesyuarat agung Pahang

Regu Datuk Seri Tuan Abdul Hadi Awang dan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mendapat lima lagi pencalonan bagi jawatan presiden dan timbalan presiden daripada tujuh kawasan PAS di Pahang yang bermesyuarat agung semalam.

Kawasan-kawasan tersebut ialah Bera, Temerloh, Indera Mahkota, Paya Besar dan Lipis. Manakala kawasan Raub dan Bentong akan memutuskannya dalam mesyuarat ahli jawatankuasa masing-masing.

Kelmarin, PAS kawasan Kuantan yang bermesyuarat di Indera Sempuna Resort, turut menamakan Abdul Hadi sebagai calon presiden serta Tuan Ibrahim sebagai calonnya.

Sebelum ini mesyurat agung PAS kawasan Kuala Krau, Rompin, Jerantut, Cameron Highland dan Maran turut memilih regu yang sama.

Bagi jawatan Naib Presiden pula, perwakilan secara kebetulan memilih calon yang hampir sama.

Bera mencalonkan Ustaz Idris Ahmad, Datuk Mahfuz Omar dan Ustaz Nasruddin Hassan. Temerloh (idris, Nasrudin dan Datuk Nik Amar), Indera Mahkota (Idris, Nik Amar dan Nasrudin. Paya Besar (Datuk Iskandar Samad), Nasrudin dan Nik Amar).

Sementara itu bagi jawatan kepimpinan kawasan mengekalkan Yang Dipertua (YDP) yang lama kecuali Lipis yang bertukar dengan TYDP musim lalu Ustaz Roslan Harun.


No comments:

Post a Comment