Wednesday, January 9, 2013

Adun BN akui projek yang pernah PAS dedah

Akhirnya Adun Guai, Norul Azali Sulaiman mengaku kelemahan kerajaan Umno BN, apabila turun meninjau kawasan jalan di seberang sungai dalam Dunnya melibatkan beberapa buah kampung yang menghadapi ketiadaan jalan sehingga menyusahkan penduduk.

Laporan beliau turun ke situ tersiar dalam akhbar Sinar harian hari ini.

(gambar atas)


Pernah dikeluarkan tender berjumlah sekitar RM40 juta bagi projek jalan pinggir sungai seberang Temerloh, bagi menghubung Kampung Tanjung Batu hingga ke Kampung Lubuk Paku, Maran.

Projek tersebut terhenti apabila Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka ditutup pada tahun 2004. Projek yang terbengkalai itu menyusahkan lebih 15,000 penduduk melibatkan beberapa buah kampung tradisional di pinggir Sungai Pahang.
PAS Pahang tahun lalu telah menganjurkan konvoi cakna rakyat di sekitar kawasan Bera bagi mendedahkan kepincangan projek kerajaan ‘janji dicapati’.

Kawasan jalan yang tidak siap itu turut menjadi destinasi konvoi tersebut yang diketuai Pesuruhjaya PAS Pahang Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man.

Tawaran Pakatan Rakyat pula, ialah menyempurnakan jalan yang boleh membawa kepada kemudahan penduduk itu, jika berkuasa kelak.


No comments:

Post a Comment