Monday, September 10, 2012

Nik Aziz, Mat Sabu di kenduri Tuan Ibrahim

BANDAR TUN RAZAK JENGKA: Lebih 5,000 orang mengunjungi majlis kenduri menyambut menantu Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man di perkarangan Masjid Lama Bandar Jengka, di sini Sabtu lalu.

Antara kenamaan yang hadir ialah Mursyidul Am PAS yang juga Menteri besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Presiden PAS Haji Mohamad Sabu, Ketua Pemuda PAS Malaysia Nasruddin Hasan serta beberapa orang ahli jawatan kuasa PAS Pusat.

Turut hadir Adun Triang yang juga Pengerusi DAP Pahang Leong Ngah Ngah, setiausaha beliau Choong Siew Onn (Adun Tras) serta pimpinan PAS, PKR dan DAP negeri serta penduduk setempat.

Anak sulung Tuan Ibrahim, Tuan Mohamad Badiuzzaman dan adiknya Tuan Mohamad Zakuan diijab kabulkan dengan pasangan masing-masing Nazirah Badruddin dan Illiya Nurul Iman minggu lalu di kediaman pengantin perempuan.Suasana hari raya Aidilfitri yang masih berbaki membuatkan majlis dikunjungi pelbagai bangsa dan tanpa batasan ideologi politik itu menjadi meriah disajikan hidangan gulai kawah yang enak dengan empat ekor lembu, seekor kerbau dan tiga ekor kambing ditumbangkan.


Sementara itu Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang, merakamkan terima kasih kepada semua pihak yang membantu dan hadir ke majlis tersebut.

Beliau kelihatan ceria dan teruja menerima menantu dua orang sekali gus meskipun tidak dapat menyembunyikan rasa penatnya, selepas hampir dua minggu bertungkus lumus bagi menjayakan majlis berkenaan.



1.Tuan Guru Nik Aziz diarak ketika sampai

2.Mohamad Sabu disambut petugas

3.Ada sesuatu yang menarik diperkatakan Nik Aziz kepada Tuan Ibrahim

4.Tuan Ibrahim (tengah) bersama tetamu jemputan yang hadir


No comments:

Post a Comment