Tuesday, June 12, 2012

Bakal menantu Najib penyangak?

Daniyar Nazarbayev, berdasarkan kertas pertuduhan mahkamah, didakwa menipu bapa tirinya berkaitan sebuah kondo bernilai $ 20 juta Plaza selain daripada menipu memasuki Universiti Columbia dengan dokumen palsu.

Demikian menurut akhbar The New York Post hari ini.

Bakal menantu Perdana Menteri Malaysia dan juga anak saudara Presiden Kazakhstan Nursultan Nazarbayev itu dikatakan tidak pernah menamatkan pengajian Dia sebenarnya pergi ke sekolah tinggi di Switzerland -- mendarat di kolej menggunakan "palsu dan direka-reka." Kertas kerja dari sebuah sekolah tinggi dia tidak sebenarnya menghadiri, kertas mahkamah berkata.

Apabila memohon, Daniyar kononnya mendakwa beliau telah menamatkan pengajian dari sebuah sekolah tinggi di Kazakhstan.

Dakwaan-dakwaan tersebut terkandung dalam sebahagian daripada saman Bolat Nazarbayev (bapa tiri bakal menantu Najib) terhadap Maira (bakal besan Rosmah yang juga ibu tunang anak Najib) dan anaknya itu di Mahkamah Agung Manhattan, di mana beliau telah menuduh mereka mengambil kesempatan pecah amanah mengambil pangsapuri di Wall Street.

Bolat berkata, mereka didapati dikehendaki oleh pihak berkuasa Interpol dan Kazakh berkaitan jenayah termasuk penculikan dan peras ugut.

Berdasarkan fail mahkamah, peguam Bolat berkata mereka telah mencari Daniyar di lima negara termasuk Malaysia, di mana beliau menjalin ikatan pertunangan dengan anak perempuan Perdana Menterinya, Nooryana Najwa, yang mana satu sumber berkata mereka bertemu di Columbia.

Sementara itu, laman Malaysiakini turut menyiarkan berita yang berkaitan.




1 comment:

  1. elok la tu...mak mentua penyangak,dapat pulak menantu penipu...
    1 transfomasi yang berkesan

    ReplyDelete