Monday, March 5, 2012

Najib kelihatan setuju debat dengan Anwar

Rakyat Malaysia dan seluruh dunia mungkin berpeluang untuk menyaksikan perdebatan dua tokoh negara iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Anwar Ibrahim berdasarkan pengakuan Najib sendiri.

Dalam blognya di bawah tajuk "Kebenaran Mengenai Malaysia" Najib Tun Razak mengisytiharkan bahawa beliau sanggup untuk berdebat dengan sesiapa saja (mungkin selepas beliau terdengar desas-desus yang menuduhnya sebagai pengecut apabila tidak berani menyahut cabaran Anwar.

"Saya terima dengan adanya. Saya sedia berdebat mengenai politik dengan sesiapa, samada lelaki atau perempuan, yang mempunyai pemikiran yang munasabah dan saya hargai suasana politik di Malaysia yang meriah.

"Walau bagaimanapun, saya rasa ada satu garis di mana perdebatan demokratik berakhir dan digantikan pula dengan penyalahgunaan, penipuan dan penyalahgambaran. Mereka yang serius mengenai masa depan negara kita harus cuba untuk tidak menyeberangi garisan ini."

Semua pihak mengharapkan debat tersebut menjadi realiti, demi kebaikan negara dan seisinya.

2 comments:

  1. "majlis tertinggi umno telah mendesak saya membatalkan debat itu" - kita akan nanti hujah-hujah ini dari najib

    ReplyDelete
  2. Bagus jugak kalau Najib buat 'debat olok-olok' macam yg pernah Umno buat masa zaman Mahathir dulu

    ReplyDelete