Friday, November 1, 2019

PAS Maran kunjung hormat pejabat PAID

Berdiri empat dari kiri, Hasnan, Mujibu Rahman, Nik Ibrahim dan Mohd Sofian
Rombongan PAS Kawasan Maran diketuai oleh Yang Dipertuanya (YDP) Hasenan Harun telah membuat kunjungan hormat ke Pejabat Agama Islam Maran kelmarin.

Ziarah mahabbah ini adalah untuk mengalu-alukan Al Fadhil Tuan Qadhi Ustaz Nik Ibrahim Nik Abdullah selaku Pegawai Agama Islam Daerah Maran yang baru bertukar, bertugas mengantikan Al Fadhil Ustaz Rizzal Mohd Ali Nafiah yang berpindah ke Daerah Temerloh.


Turut serta ialah Adun Chenor Ustaz Mujibur Rahman Ishak yang juga Naib YDP PAS Kawasan,  Adun Luit, Mohd Sofian Abd Jalil, Setiausaha PAS Kawasan Tuan Haji Nasir, Pengerusi Sekretariat Dun Luit Haji Mohd Nor serta kakitangannya.

Perjumpaan juga berlangsung mesra hampir dua jam sambil dengan bertukar-tukar pandangan dan berbincang ke arah kerjasama yang boleh dijalinkan bagi tujuan kemajuan dakwah, penerangan dan ekonomi Islam di sekitar Maran.

Sementara itu, PAS Kawasan Maran merakamkan ribuan terima kasih kepada Al Fadhil Tuan Qadhi yang sudi menerima dan melayani kunjungan. Harapan mereka semoga pertemuan tersebut mampu mempertingkatkan ukhuwwah serta kerjasama untuk kebaikan Islam.

Untuk rekod, Ustaz Nik Ibrahim pernah menjadi Imam Masjid Jamek Chenor pada satu ketika dulu.


No comments:

Post a Comment