Tuesday, July 14, 2015

PAS Pahang sokong penuh MSU

KENYATAAN MEDIA

Bismillahirrahmanirrahim..

Badan Perhubungan Pas Negeri Pahang (BPPNP) menyokong penuh ketetapan Majlis Syura Ulama' Pas bertarikh 11 Julai 2015 baru-baru ni berhubung 'Tahaluf Siyasi' atau persepakatan politik dengan rakan parti dalam Pakatan Rakyat, DAP dan PKR.

Kewajaran Majlis Syura Ulama' Pas membuat keputusan yang besar ini setelah DAP dilihat tidak menghormati prinsip perjuangan Pas yang konsisten berusaha mendaulatkan syariat Islam sejak mula penubuhan parti Islam ini lagi.

DAP sendiri telah melanggar ketetapan yang telah diambil bersama dalam Pakatan Rakyat, iaitu 'bersetuju untuk tidak bersetuju' dalam beberapa perkara, termasuk isu hudud. Ini dilihat apabila terus menerus menyerang sebahagian kepimpinan Pas dan mencampuri urusan pemilihan kepimpinan Pas.

Badan Perhubungan Pas Negeri Pahang meyakini bahawa keputusan yang diambil demi menjaga kepentingan Islam adalah keputusan yang terbaik.

Justeru, BPPNP ingin menegaskan kepada seluruh kepimpinan, ahli dan penyokong Pas agar sama-sama mendokong keputusan ini dan setiap tindakan yang akan diambil perlu dirujuk kepada kepimpinan tertinggi parti.

"Beristiqamah Hingga Kemenangan"

YB Ustaz Rosli Abdul Jabar
Pesuruhjaya Pas Negeri Pahang

No comments:

Post a Comment